استراتژی محور بودن فعالیت های پتروشیمی بندر امام

به گزارش کوه سفید، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: استراتژی محور بودن فعالیت های پتروشیمی بندرامام، تحقیق و پژوهش را در فرآیند ها برتر کرد.

استراتژی محور بودن فعالیت های پتروشیمی بندر امام

به گزارش خبرنگاران از اهواز، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: پتروشیمی بندرامام پس از تصویب نمودار نو سازمانی به منظور رسیدن به اهداف کلان فراوریی و مالی خود استراتژی کلی شرکت را تدوین و پس از آن با اقتباس از راهبرد شرکت برای مدیریت های خود استراتژی وظیفه ای تنظیم و همراستا با آن استراتژی تحقیق و پژوهش تدوین شد تا نتایج این سیاست گذاری ها سبب رجحان در فرآیند های تحقیق و پژوهش پتروشیمی بندرامام، در سطح شرکت های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گردد.

او اضافه نمود: از دو سال گذشته مدیریت شرکت در پی تدوین و تصویب نمودار سازمانی نو، در صدد تدوین استراتژی نوی برای شرکت برآمد و راهبرد پتروشیمی بندرامام با مشارکت حداکثری کارکنان تدوین شد.

رستمی ادامه داد: در امتداد راهبرد های تدوین شده، برای تمامی مدیریت ها و بخش های شرکت هم متناسب با سیاست های معین شده استراتژی وظیفه ای تدوین شد. مرکز پژوهش هم به موازات سایر مدیریت های شرکت استراتژی های شش گانه برطرف چالش ها و تنگنا های فراوری به وسیله دانش و فناوری، توسعه محصولات، گرید های نو، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از خوراک، داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست ها و اقلام مورد احتیاج، کسب دانش فنی فرآیند های فراوریی و ارتباط مستمر و موثر با ذینفعان شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: در هر بخش کمیته تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان سایر مدیریت ها تشکیل شد که با این اقدامات دستاورد های متعددی در بخش های مختلف کسب شده است.

این مقام مسئول اضافه نمود: پتروشیمی بندرامام در طول یک سال گذشته با حرکت در جهت استراتژی معین شده در بخش برطرف تنگنا های فراوریی پروژه ها و پژوهش های مختلفی را آغاز و به اتمام رساند و در نهایت با کوشش کارشناسان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، نتیجه این فعالیت ها کسب 35 دستاورد است که هرکدام در پایداری و استمرار فراوری شرکت نقش بسزایی داشتند.

رستمی می گوید می توان از این دستاورد ها به حذف فلرینگ مخزن اتیلن در واحد الفین و توقف ارسال اتیلن به فلر بعد از 30 سال، تغییر فرآیند تزریق آب ترش در ناحیه تصفیه هیدروژنی و کاهش مقدار آب ترش پساب ارسالی، طراحی و نصب برج Pack با جاذب کربن فعال برای تصفیه پساب خروجی از واحد، تغییر دستورالعمل کک سوزی UOP راکتورها، انجام تغییرات و تهیه دستورالعمل نو برای کاهش گرفتگی اسلاری کولر های واحد HD، راه اندازی سیستم MAPS واحد HD برای اولین بار و راه اندازی راکتور ها بصورت اتوماتیک بجای دستی، طراحی، نصب و راه اندازی سیستم آنالایزر دودکش برای مانیتورینگ گاز های خروجی دودکش های MTBE و VCM، بازیافت کندانس Off Spec واحد های مجتمع اشاره نمود.

او اضافه نمود: پتروشیمی بندرامام در حوزه توسعه محصول هم توانست دست به اقدامات گسترده ای بزند که یکی از این اقدامات با توجه به احتیاج بازار، فراوری و تجاری سازی محصول هپتان برای اولین بار در این شرکت بوده و این دستاورد گواه فعالیت های کار محور و کوششگرانه مدیریت و کارشناسان این شرکت است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: استراتژی و نقشه راه معین شده که به درستی متناسب با شرایط کشور ناشی از تحریم های ظالمانه تنظیم شده بود در حوزه داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست، قطعات و تجهیزات هم تجلی پیدا کرد و مدیریت شرکت با اشراف مناسب از موقعیت کشور و شناخت اهمیت این حوزه در سال 1397 تصمیم بر تشکیل کمیته ساخت داخل گرفت و این بخش تا به امروز پیروز شده 60 درصد از کل کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع را داخلی سازی و بعلاوه در دو سال گذشته با بکارگیری هجده شرکت دانش بنیان 17 کاتالیست و مواد شیمیایی شرکت را داخلی سازی و پتروشیمی بندرامام را از واردات خارج از کشور بی احتیاج سازد.

او ادامه داد: از سوی دیگر در بخش داخلی سازی قطعات و تجهیزات تا به حال 10 هزار و 500 قطعه و تجهیزات داخلی سازی شده و در دو سال گذشته 276 قطعه و تجهیز کاربردی، نه تن ها داخلی سازی شد بلکه کیفیت و عملکرد 10 درصد از این قطعات و تجهیزات بهبود پیدا کرد و ارتقاء یافت.

پتروشیمی بندرامام در حال حاضر 27 پروژه نوآورانه در زمینه برطرف تنگنا های فراوریی و تامین خوراک با هزینه ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان در دست اقدام دارد که تا به امروز این پروژه ها با پیشرفت 80 درصدی رو به رو هستند و با اتمام آن ها شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فراوری در این مجتمع بزرگ پتروشیمیایی خواهیم بود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1634

به "استراتژی محور بودن فعالیت های پتروشیمی بندر امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی محور بودن فعالیت های پتروشیمی بندر امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید