افشای ملاحظات جدید دولت چین برای اجرای راهرو مالی پکن- اسلام آباد

به گزارش کوه سفید، دولت چین شروع کار عملی راهرو مالی پکن- اسلام آباد را به موقعیت بحث برانگیز ایالت گلگت بلتستان مشروط نموده است در حالی که این منطقه تا به امروز به عنوان یک ایالت قانونی و رسمی پاکستان شناخته نمی گردد.

افشای ملاحظات جدید دولت چین برای اجرای راهرو مالی پکن- اسلام آباد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، دولت چین به پاکستان گفته است که راهرو مالی پکن- اسلام آباد زمانی شروع به کار خواهد نمود که ایالت گلگت بلتستان به عنوان یک ایالت قانونی و رسمی از امتیازاتی مانند دیگر ایالت ها برخوردار گردد.

دولت چین تاکید نمود: پکن هرگز راهرو مالی را در منطقه بحث برانگیز نخواهد نمود.

بر اساس اعلام پکن، باوجودی که پروژه راهرو مالی چین و پاکستان امضا شده است اما گلگت بلتستان یک منطقه بحث برانگیز است و بنابراین، دولت پکن برای سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در یک منطقه بحث برانگیز آمادگی ندارد.

دولت پکن هشدار داد: جامعه جهانی از جمله هند محتمل است که در صورت عدم به رسمیت شناختن ایالت گلگت بلتستان معترض گردد و این پروژه ها را متوقف کند.

منابع می افزایند: نواز شریف نخست وزیر پاکستان کمیته ای برای آنالیز این موضوع را تشکیل داده است.

تشکیل کمیته اصلاحات قانون اساسی گلگت بلتستان که چندی پیش تحت نظارت سرتاج عزیز مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان صورت گرفت، یکی از اقداماتی برای شناخته شدن این منطقه به عنوان یک ایالت قانونی و رسمی بوده است.

به گفته روزنامه پاکستانی، مردم ایالت گلگت بلتستان محتمل است که در ماه آینده خبر خوشی در خصوص حقوق قانونی و رسمی دریافت نمایند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان که قرار است امروز دوشنبه به چین برود، مقامات این کشور را در خصوص تشکیل کمیته اصلاحات قانون اساسی گلگت بلتستان و فراهم کردن حقوق قانونی و رسمی به مردم این ایالت و پیشرفت در این خصوص مطلع خواهد نمود.

دولت چین پیش از این نیز ملاحظاتی در خصوص تامین امنیت این راهرو مالی و کارمندان این کشور که برای ساخت و ساز این پروژه ها اعزام شده اند را با طرف پاکستانی مطرح نموده بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 319

به "افشای ملاحظات جدید دولت چین برای اجرای راهرو مالی پکن- اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای ملاحظات جدید دولت چین برای اجرای راهرو مالی پکن- اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید