اقدام متقابل آلمان، لهستان و سوئد در برابر اخراج دیپلمات های خود از خاک روسیه

به گزارش کوه سفید، کشورهای آلمان، لهستان و سوئد در واکنش به اقدام اخیر مسکو در اخراج دیپلمات های خود از این کشور هر کدام یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کردند.

اقدام متقابل آلمان، لهستان و سوئد در برابر اخراج دیپلمات های خود از خاک روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه طی بیانیه ای سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی، نتقد سرسخت کرملین حضور داشته اند را عنصر نامطلوب خواند و از اخراج آنها از خاک روسیه اطلاع داد.

در بیانیه وزرات خارجه روسیه در مورد اخراج این دیپلمات ها تصریح شده است: طرف روسی انتظار دارد که در آینده نمایندگی های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و کارکنان آنها از هنجارها و قوانین بین المللی به طور کامل تبعیت نمایند.

حالا آلمان روی اخراج یک دیپلمات آلمانی از روسیه واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه این کشور اعلام نموده که یکی از کارکنان سفارت روسیه در برلین باید این کشور را ترک کند. این دیپلمات از طرف آلمان به عنوان عنصر نامطلوب ارزیابی شده است.

به نوشته آر ان دی این اقدام دولت آلمان در واکنش به اخراج یک دیپلمات آلمانی از روسیه اتخاذ شده است.

وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه اظهار داشت که یک دیپلمات روسی به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده است. دلیل این اقدام مناقشات بین مسکو و برلین بر سر دستگیری آلکسی ناوالنی عنوان شده که به صورت روزافزون تشدید می گردد.

کشورهای لهستان و سوئد هم روز دوشنبه هر کدام یک دیپلمات روسی را اخراج کردند.

وزارت امور خارجه آلمان اظهار داشت که تصمیم روسیه برای اخراج دیپلمات آلمانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

آنگلا مرکل تصمیم دولت روسیه مبنی بر اخراج سه دیپلمات اروپایی را محکوم کرد و آن را تصمیمی غیرقابل توجیه و گامی در راستای دور شدن از حاکمیت قانون خواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم روز آدینه این اقدام روسیه را موجب آسیب رسیدن به مناسبات طرفین دانسته و تاکید نمود: اگر روسیه این تصمیم خود را مورد بازنگری قرار ندهد این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخراج سه دیپلمات اروپایی از طرف روسیه را در حالی که وی در سفر به مسکو با وزیر امور خارجه این کشور ملاقات داشت یک توهین آشکار ارزیابی نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا می خواهد در 22 فوریه در ملاقات وزرای امور خارجه این اتحادیه درباره اقدامات احتمالی بعدی علیه روسیه تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1160

به "اقدام متقابل آلمان، لهستان و سوئد در برابر اخراج دیپلمات های خود از خاک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام متقابل آلمان، لهستان و سوئد در برابر اخراج دیپلمات های خود از خاک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید