الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش

به گزارش کوه سفید، ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ناوشکن دنا و مین شکار شاهین، با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

دنا، چهارمین فروند از ناوشکن های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت احتیاج انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی دارد.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از دیگر ویژگی های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

مین شکار شاهین با طول 33 متر و عرض 11 متر و آب خوری برابر 180 سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و به وسیله متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز جهان، ردیابی و خنثی کردن انواع مین های دریایی از قابلیت های مین شکار شاهین است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1390

به "الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید