تاکید پورابراهیمی بر لزوم شفاف سازی صورت های اقتصادی شرکت های زغالسنگ کرمان

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم شفاف سازی صورت های اقتصادی شرکت های بخش خصوصی زغال استان کرمان تاکید نمود.

تاکید پورابراهیمی بر لزوم شفاف سازی صورت های اقتصادی شرکت های زغالسنگ کرمان

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز سوم آبان ماه در نشست مشترک با مدیران شرکت های معدنی بخش خصوصی زغالسنگ اظهار کرد: به منظور یاری به فعالیت صنعت زغالسنگ استان ارائه اطلاعات صورت های مالی مبنی بر مقدار فروش، سود خالص بهای تمام شده و شرایط دارایی ها و استهلاک لازم است.

وی بیان نمود: گزارش عملکرد سه ساله شرکت های زغالی در راستای شفافیت اطلاعات به بهبود عملکرد شرکت ها و بعلاوه برآورده شدن مطالبات کارگری یاری ویژه ای خواهد نمود.

پورابراهیمی یادآور شد: همزمان با برطرف مسائل کارگری باید به فکر برطرف مسائل صنعت زغال کشور نیز بود زیرا با برطرف مسائل این صنعت امکان توانمندسازی شرکت های فراوریکننده زغال در بخش دولتی و غیردولتی و نیز یاری به قشر کارگر نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: قرار است هفته آینده در نشست انجمن زغال کشور که نمایندگانی از کرمان نیز حضور خواهند داشت برطرف مسائل این صنعت در دستور کار کمیسیون مالی مجلس قرار گیرد.

وی به تغییر در قیمت گذاری زغال برای افزایش درآمدهای شرکت های زغالی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به افزایش تورم و شرایط فعلی قیمت تمام شده ای که در شرکت های فراوریی بوده که امکان ادامه فعالیت را با مشکل روبرو می نماید.

وی اضافه کرد: نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است این است که حذف حقوق دولتی از سرفصل پرداخت حقوق دولتی معادن زغال سنگ در راستای یاری به این شرکت ها و پرداخت بخشی از حق بیمه کارگری و کارفرمایی شرکت های زغال سنگی به وسیله دولت که در بودجه سنواتی همچون بیمه قالی بافان و کارگران ساختمانی باید مد نظر قرار گیرد.

پورابراهیمی بیان نمود: پیگیری تسهیلات کم بهره و مدت دار برای مکانیزه شدن معادن و افزایش ایمنی فعالان کارگری در معادن کشور به ویژه استان کرمان به عنوان قطب معدن کشور است .

وی گفت: هر چه ما بتوانیم از فراوری کشور بیشتر حمایت کنیم خدمت بیشتری به جریان کارگری نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1555

به "تاکید پورابراهیمی بر لزوم شفاف سازی صورت های اقتصادی شرکت های زغالسنگ کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پورابراهیمی بر لزوم شفاف سازی صورت های اقتصادی شرکت های زغالسنگ کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید