جشنواره انسی برنامه هایش را اعلام نمود، دل تورو کارگاه می گذارد

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره بین المللی انیمیشن انسی کار این دوره را با نمایش لاک پشت قرمز اینیمشنی از میشل دودوک دویت و مسترکلاس های گیلرمو دل تورو و آردمن شروع می نماید.

جشنواره انسی برنامه هایش را اعلام نمود، دل تورو کارگاه می گذارد

جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی که از 13 تا 18 ژوئن برگزار می گردد از مستند 25 اوریل ساخته لنی پولی کارگردان نیوزیلندی درباره نبرد گالیپولی، انیمیشن وقت برف ساخته ژان فرانسواز پولیو و فرانسواز بریسون و زندگی من به عنوان یک کدو ساخته کلود باراس و نیز کشف جشنواره ساندنس یعنی آجیل به عنوان شرکت کنندگان در بخش رقابتی نام برد.

این جشنواره سال جاری کارش را با نمایش انیمیشنی از میشل دودوک دویت با عنوان لاک پشت قرمز آغاز می نماید که اولین اکران دنیای اش را در کن تجربه می نماید.

زندگی مخفی حیوانات خانگی ساخته کریس رننا و یاو چینی و در جستجوی دوری ساخته اندرو استاتون دیگر شرکت کنندگان در جشنواره سال جاری در بخش غیررقابتی هستند.

مونا ساخته ران کلمنتس و جان ماسکر و عصر یخ: دوره برخورد ساخته مایکل تورمایر دیگر حاضران در این جشنواره هستند.

کارهای مردم پسند و پرطرفداری چون روباه بد بزرگ ساخته بنجامین رنر کارتونیست فرانسوی، در این گوشه دنیا ساخته سونائو کاتابوچی کارتونیست ژاپنی و ترول ها از مایک میچل و والت دورن کارتونیست های آمریکایی از دیگر شرکت کنندگان در این جشنواره هستند.

در جشنواره سال جاری گیلرمو دل تورو مسترکلاسی برگزار می نماید و تصاویر جدید از شکارچیان ترول را در این کلاس به نمایش می گذارد. پیتر لرد و دیوید اسپورکستون نیز در مستر کلاسی حضور می یابند.

برای نخسیتن بار این جشنواره به آنالیز آثار انیمیشن فرانسوی خارج از کشور می پردازد و آثاری از دهه 1980 را مورد برسی قرار می دهد.

جایزه کریستال افتخاری این دوره نیز به دیدیه برونر تهیه کننده انیمیشن که موجب ساخته شدن آثاری چون کریکو و ارنست و سلستین شده، تعلق می گیرد.

این فستیوال خاطرنشان کرد سال جاری از نظر شرکت کننده با رکورد درخواست کننده روبه رو شده و 2700 درخواست کننده وجود داشت. در حالی که سال 2015 این تعداد برابر 2606 اثر از 85 کشور دنیا بود. سال جاری در نهایت 236 فیلم برای نمایش در بخش های مختلف انتخاب شده است.

از این میان 9 فیلم برای بخش رقابتی انتخاب شده اند که شامل 25 آوریل اثر لنی پولی از نیوزیلند، وقت برف ساخته ژان فرانسواز پولیو و فرانسواز بریسون از فرانسه، دختر بی دست اثر سباستیان لادنباح از فرانسه، زندگی من به عنوان یک کدو ساخته کلود باراس از فرانسه، آجیل ها ساخته پنی لین، بچه ها فراموش شده ساخته پدرو ریورن و البرتو واسکز از اسپانیا، ایستگاه سئول از سانگ-هو یئون، گوسفند و گرگ ها ساخته ماکسیم وولکوف از روسیه، اسب های پنجره ساخته آن ماری فلمینگ از کانادا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 119

به "جشنواره انسی برنامه هایش را اعلام نمود، دل تورو کارگاه می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره انسی برنامه هایش را اعلام نمود، دل تورو کارگاه می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید