خبر مهم درباره قیمت مرغ ، منتظر مقرون به صرفه شدن مرغ باشیم؟

به گزارش کوه سفید، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تایید کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: طبق گزارشاتی که ما داریم با تولیدی که رخ داده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

خبر مهم درباره قیمت مرغ ، منتظر مقرون به صرفه شدن مرغ باشیم؟

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: گزارش ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می دهد. در حال حاضر هر کیلو مرغ در تهران در محدوده 78 تا 80 هزار تومان به فروش می رسد هر چند هنوز قیمت این محصول در بعضی مرغ فروشی ها همچنان بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تایید کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر به خبرنگاران گفت: طبق گزارش هایی که داریم با فراوریی که رخ داده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در خصوص قیمت مرغ زنده بیان نمود: بر اساس گزارش ها قیمت مرغ زنده که به 64 هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر تا 51 هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که شروع شده، در بعضی استان ها اما به دلیل فاصله جغرافیایی قیمت ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص شرایط فراوری مرغ و جوجه ریزی بیان نمود: جوجه ریزی ای که در تیرماه صورت گرفته است 132 میلیون قطعه بوده است، در خصوص جوجه ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی توان آماری داد اما پیش بینی می کنیم که جوجه ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش بینی می کنیم در شهریورماه قیمت ها از قیمت های فعلی هم کاهشی تر شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه باید از ضرر فراوریکنندگان جلوگیری شود، گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ها خواهیم بود شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جلوگیری از افت شدید قیمت ها باید به موقع وارد شود چرا که ممکن است اتفاقات سال گذشته تکرار شود و مرغداران زیان ببینید.

ابراهیمی اضافه کرد: وقتی قیمت ها پایین بیاید فراوریکنندگان رغبتی برای جوجه ریزی نخواهند داشت و حکایت سال گذشته تکرار می شود و دوباره وابستگی ما به واردات تکرار خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه اولویت باید تکیه بر فراوریات داخل باشد، گفت: هزینه های جاری فراوری بالا رفته و در این شرایط وقتی فراوریکننده ای یک دور ضرر می نماید دیگر به راحتی به چرخه فراوری برنمی شود و مجبور می شویم با هزینه های دوبرابری واردات داشته باشیم و با این کار ضمن ارزبری، چرخه اشتغال هم نابود می شود برای همین اولویت باید حمایت از فراوری داخل باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1959

به "خبر مهم درباره قیمت مرغ ، منتظر مقرون به صرفه شدن مرغ باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم درباره قیمت مرغ ، منتظر مقرون به صرفه شدن مرغ باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید