دانشگاهیان در شرایط کنونی باید در خط مقدم آگاهی بخشی به جامعه باشند

به گزارش کوه سفید، رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: دانشگاه ها و دانشگاهیان نیز باید به زعم خود در خط مقدم حوزه آگاهی بخشی و فهم پذیری موقعیت کنونی جامعه برای اقشار مختلف باشند.

دانشگاهیان در شرایط کنونی باید در خط مقدم آگاهی بخشی به جامعه باشند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در جشن انتها انتها ترم مجازی این دانشگاه گفت: درحال حاضر بحران عالم گیر و جهانی کرونا تغییرات اساسی و بنیادینی را در تمام بخش های زندگی فردی و اجتماعی افراد ایجاد نموده است و همانطور که افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض خطر هستند در بعد کلان اجتماعی نیز کشور هایی که مسائل زمینه ای دارند و سیستم اجتماعی - مالی ضعیفی دارند، هنگام بروز بحران ها بیشتر در معرض خطر و مسائل قرار دارند و به طبع سازمان ها نیز اگر مسائل زمینه ای داشته باشند، آسیب پذیر می شوند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی همانگونه که کادر بهداشت و درمان در خط مقدم هستند، دانشگاه ها و دانشگاهیان نیز باید به زعم خود در خط مقدم حوزه آگاهی بخشی و فهم پذیری موقعیت کنونی جامعه برای اقشار مختلف باشند و طبعا به خاطر مسئولیت اجتماعی خود بر خود وظیفه می دانیم که در هر حوزه ای ذر ارتباط با این بحران کار کنیم و گوشه ای از این وظایف را بطور اتوماتیک برعهده گیریم.

ملانظری در ادامه به اقدامات دانشگاه الزهرا از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و اظهارداشت: همزمان با شیوع این ویروس، اولین تمهید و اقدام دانشگاه الزهرا، تشکیل کمیته سلامت و کرونا بود که در هفته اول اسفندماه سال 98 تشکیل شد و با حضور مسئولان و معاونان مرتبط در حوزه های مختلف بهداشتی، آموزشی، پژوهشی و... تصمیماتی برای مقابله با آن اتخاذ شد و به محض اینکه شرایط اولیه بهداشتی در حد مطلوب فراهم آمد، جدی ترین مسئله بحث آموزش بود که در کمیته ای جداگانه تحت عنوان کمیته راهبردی آموزش مجازی مورد آنالیز و برنامه ریزی نهاده شد.

رییس دانشگاه الزهرا در رابطه با محور های کمیته راهبردی آموزش مجازی اعلام کرد: کار در این کمیته در 4 محور زیرساخت فنی و پشتیبانی مناسب، سرمایه انسانی مناسب، روش آموزش متفاوت، سنجش و ارزیابی تقسیم شد و در واقع حوزه فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه به وسیله تهیه زیرساخت لازم برای تشکیل کلاس ها و فعالیت های آموزش مجازی دنبال شد.

وی گفت: همراهی اساتید در این مرحله و پشتیبانی خوب کارکنان زحمتکش دانشگاه که شبانه روزی جوابگوی سوالات و پرسش های مختلف دانشجویان و اساتید بودند، در توفیقات آموزش مجازی در دانشگاه الزهرا امری انکار نشدنی است. امیدواریم در آینده، با تقویت بخش فراوری محتوا، کیفی کردن آموزش ها و خلاقیت برای جذب افراد گام های موثرتری در این راستا برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 814

به "دانشگاهیان در شرایط کنونی باید در خط مقدم آگاهی بخشی به جامعه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاهیان در شرایط کنونی باید در خط مقدم آگاهی بخشی به جامعه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید