دولت اگر ترمز نگردد اقتصاد کشور قدرتمند می گردد

به گزارش کوه سفید، از سال 92 که دولت روحانی پرچم آشتی را بلند نموده، دولت آمریکا از دیپلماسی لبخند، مفهوم ضعف را برداشت نموده و بر فشار ها افزوده است.

دولت اگر ترمز نگردد اقتصاد کشور قدرتمند می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دنیا نیوز با انتشار یادداشتی به قلم سید امیر سیاح، به نقد سخنان اخیر آقای روحانی پرداخت و نوشت: پنجشنبه گذشته آقای رئیس جمهور در یک دوگانه سازی جدید، فرمودند: نمیشه روابط خارجی تخریب شده باشه، اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخوره.

دوگانه سازی جدید آقای روحانی به قدری دور از واقعیت بود و اقتصاددانان کثیری از طیف های متنوع فکری به آن واکنش نشان دادند و با یادآوری اشتباهات فاحش مالی دولت طی 6 سال اخیر به رئیس جمهور نشان دادند که دیگر نمی تواند مسائل مالی را گردن دیگران اعم از خارجی و داخلی بیندازد.

درست است که آقای روحانی از همان سال 92 راه چاره مسائل اقتصاد را یکسره در مذاکره با غربی ها دانست، اما واقعیت تلخ این است که وقتی دولت های غربی به برجام پشت پا زدند و دست دولت ایران را در پوست گردو گذاشتند، آقای روحانی هیچ طرح جایگزینی به جای برجام نداشت. اکنون 20 ماه پس از خروج آمریکا از برجام، آقای روحانی مانند خودروی بدون دنده عقب گیر نموده ته کوچه بن بست، هنوز صحبت از مذاکره و راه چاره سیاست خارجی می نماید، آن هم بعد از یک دوره طولانی سوءمدیریت مالی که اقتصاد ایران را به طور بی سابقه ای از نفس انداخته و ندانم کاری های پی در پی که سرمایه اجتماعی را به باد داده است. در واکنش به ادعای پوچ در بن بست بودن اقتصاد ایران بدون روابط خارجی، گروهی از اقتصاددانان همان عصر پنجشنبه در نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور، 10 راه چاره نجات اقتصاد ایران را که بدون تکیه بر روابط خارجی می تواند در کوتاه مدت چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت درآورند، ارائه و تاکید کردند که داشتن روابط خارجی خوب با کشور هایی که به ایران احترام می گذارند، مفید و لازم است، اما برای نجات اقتصاد ایران، نباید اجرای اصلاحات مالی را بیش از این معطل سیاست خارجی دولت های غربی نگه داشت؛ چه بسا ترامپ و تیمش به این زودی نخواهند فشار حداکثری را از ایران بردارند.

واقعیت این است که جیب و سفره مردم در سه سال اخیر به طور کم سابقه ای تضعیف شده، اما این ضعف مالی، بیش از آن که نتیجه فشار حداکثری ترامپ باشد، بر اثر سوءمدیریت داخلی است. جالب آن که هر ده راه چارهی که اقتصاددانان ارائه داده اند، ناظر به حذف سوء مدیریت هاست. اگر این اشتباهات و ندانم کاری ها واقعا حذف شوند و اقتصاد کشور از بن بست خارج گردد و در جهت درستی به حرکت درآید، قدرتمند شدن درونزا و برون گرا، حتما شدنی است.

اطرافیان دولت دارند القا می نمایند که نمی گردد. پاسخ شان این است که لطفا ماموران تلکه بگیر دولتی را از بازار ها جمع کنید، کاغذبازی ها و امضا های طلایی را از سر راه صدور مجوز ها بردارید و موانع ریز و درشت دولتی را از سر راه سرمایه گذاری و فراوری در ایران بردارید تا کارآفرینان ایرانی نشان تان دهند چطور می گردد فراوری و صادرات کرد و قوی شد.

دولتی که بلد نیست، اگر به کارآفرینان یاری نمی نماید، اقلا اذیت هم نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 352

به "دولت اگر ترمز نگردد اقتصاد کشور قدرتمند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اگر ترمز نگردد اقتصاد کشور قدرتمند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید