تور آلمان: ملاقات وزیران خارجه ایران و کرواسی در مونیخ

به گزارش کوه سفید، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود با وزرای امور خارجه شرکت کننده در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با گردان گرلیچ رادمن وزیر خارجه کرواسی ملاقات کرد.

تور آلمان: ملاقات وزیران خارجه ایران و کرواسی در مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، وزرای امور خارجه ایران و کرواسی در این ملاقات در مورد توسعه و توسعه روابط دوجانبه و بعضی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان سی امین سالگرد استقلال جمهوری کرواسی را به وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت و برای دولت و مردم این کشور آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف از عدم برگزاری طولانی مدت کمیسیون مشترک مالی بین دو کشور در سال های گذشته، تاکید نمود: مکانیسم برگزاری منظم کمیسیون مشترک مالی بین ایران و کرواسی باید فعال گردد تا روابط خوب سیاسی دو کشور در عرصه مالی با توسعه و توسعه همه جانبه روابط بین تهران و زاگرب تبلور و نمود پیدا کند.

گردان گرلیچ رادمن وزیر خارجه کرواسی نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، بر آمادگی این کشور برای توسعه و توسعه همکاری های مالی در همه زمینه ها به ویژه در بعضی حوزه های دارای مزیت نسبی برای دو کشور از جمله عرصه مواد غذایی با توجه به صنعت قوی حلال در کرواسی تاکید نمود.

وزیر خارجه کرواسی بعلاوه با توجه به پیشینه روابط خوب فرهنگی بین دو کشور، آمادگی این کشور را برای توسعه و ارتقای همکاری های فرهنگی از جمله در حوزه توسعه ترویج و آموزش زبان در دو کشور ابراز داشت.

رادمن بعلاوه با مرور آخرین تحولات حوزه بالکان، در مورد بعضی مسائل مورد علاقه در عرصه منطقه ای و بین المللی با امیرعبداللهیان گفتگو و رایزنی کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1741

به "تور آلمان: ملاقات وزیران خارجه ایران و کرواسی در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: ملاقات وزیران خارجه ایران و کرواسی در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید