رایزنی مقامات ارشد آمریکا و چین درباره کره شمالی و امنیت دریانوردی

به گزارش کوه سفید، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از برگزاری نشست بین مقامات ارشد آمریکا و چین برای تبادل نظر درباره مسائل مربوط به کره شمالی و امنیت دریانوردی خبر داده است.

رایزنی مقامات ارشد آمریکا و چین درباره کره شمالی و امنیت دریانوردی

با ما همراه باشید و با قیمت تور به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اظهار داشت: آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا و ژانگ یه سوی معاون وزیر خارجه چین روز یکشنبه در ششمین نشست گفتگوی امنیت راهبردی، درباره مسائل مربوط به کره شمالی و امنیت دریانوردی بحث و گفتگو کردند.

دو طرف اعلام نموده اند که این مذاکرات مفید بوده و موجب افزایش درک متقابل شده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: نشست گفتگوی امنیت راهبردی شامل مذاکراتی سازنده بین دو طرف در مورد مسائل امنیتی از جمله موضوعات مربوط به دریانوردی و کره شمالی بوده است.

تنش ها در شبه جزیره کره طی ماه های اخیر بار دیگر بالا گرفته است. کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب نموده است.

کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

روابط چین و آمریکا نیز به دلیل اینکه پکن به ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی خود ادامه می دهد، به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا با اقدامات تحریک آمیزی چون نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی این کشور و ایجاد ائتلاف با کشورهایی چون ویتنام، تایوان و فیلیپین بر سر مالکیت بخشی از دریای جنوبی، عملاً قصد تحریک پکن را داشته و در افزایش تنش در روابط دو کشور نقش داشته است.

39

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 381

به "رایزنی مقامات ارشد آمریکا و چین درباره کره شمالی و امنیت دریانوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مقامات ارشد آمریکا و چین درباره کره شمالی و امنیت دریانوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید