روسیه: خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز بر همه اعضا تأثیرگذار است

به گزارش کوه سفید، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن ممکن دانستن رسیدگی به ادعای آمریکا مبنی بر نقض معاهده آسمان های باز از جانب روسیه بیان کرد که خروج آمریکا از این پیمان تمام کشورهای عضور را تحت تأثیر قرار می دهد.

روسیه: خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز بر همه اعضا تأثیرگذار است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز رسانه دولتی روسیه (RIA) با استناد به اظهارات الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد که خروج ایالات متحده از پیمان آسمان های باز منافع همه کشورهای عضو این معاهده را که از اعضای ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) نیز هستند، تحت تأثیر قرار می دهد.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم چنین گفت: روسیه هرگز این پیمان را نقض ننموده است و هیچ مانعی برای ادامه مذاکرات در خصوص موضوعات اصلی این معاهده که آمریکا می گوید نقض از طرف روسیه بوده است، وجود ندارد.

دولت ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام نموده است که میخواهد از معاهده بین المللی آسمان های باز که امکان انجام پروازهای شناسایی و نظارتی بر فراز 35 کشور عضو را فراهم می نماید، خارج گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 707

به "روسیه: خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز بر همه اعضا تأثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز بر همه اعضا تأثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید