شاکری: خدمات و آموزش پزشکی نباید انحصاری باشد ، وزارت بهداشت به جای یک صنف خاص مردم را نمایندگی کند

به گزارش کوه سفید، نماینده مجلس گفت: وزارت بهداشت بایستی نمایندگی مردم را انجام دهد نه یک صنف خاص مانند صنف پزشکان؛ تا اعتماد عمومی به این نهاد خدشه دار نشود.

شاکری: خدمات و آموزش پزشکی نباید انحصاری باشد ، وزارت بهداشت به جای یک صنف خاص مردم را نمایندگی کند

گروه اجتماعی خبرنگاران- یوسف بیوک خان؛ در حالی که پزشکان بایستی در رقابت سازنده با هم ارائه خدمات نمایند تا هم کیفیت و هم سطح دسترسی مردم به خدمات پزشکی افزایش پیدا کند اما کمبود پزشکان و توجه بیش از حد به کسب و کار پزشکی موجب ایجاد انحصار در این حوزه شده است. در همین رابطه ا قبال شاکری نماینده مجلس در مصاحبه با خبرنگاران، درباره انحصار ایجاد شده در پزشکی، اظهار کرد: مدت طولانی هست که زیرساخت های کشور در حوزه بهداشت متناسب با نیازهای کشور افزایش پیدا نکرده است و در آزمون سراسری نیز تعداد زیادی متقاضی برای ورود به رشته های پزشکی وجود دارد اما تعداد کمی از این دانش آموزان مستعد پذیرفته می شوند و این موجب کاهش عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان شده است. از پیامدهای آن نیز می توان به انحصاری شدن بخشی از خدمات درمانی اشاره نمود بطوریکه تنها اقشار مرفه که توانایی اقتصادی دارند امکان دسترسی به خدمات مناسب و با کیفیت را دارند. مانند اتفاقی که در حوزه وکلا رخ داده بود که با ورود مجلس، انحصار در این حوزه شکسته شد.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی پی برده است و امیدواریم طرح افزایش ظرفیت پزشکی با مقداری مناسب تصویب گردد و این مطالبه عمومی در حوزه خدمات بهداشتی درمانی به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی توضیح داد: خدمات پزشکی نیز یک کسب و کار به شمار میرود اما متاسفانه آنقدر به صورت کاذب و اشتباه به این رشته خدماتی بها داده شده است که اکنون گویا طبقه خاص و جدایی هستند. در حالیکه پزشکان بایستی با رقابت سازنده با هم ارائه خدمات نمایند تا هم کیفیت و هم سطح دسترسی مردم به خدمات پزشکی افزایش پیدا کند.

وی گفت: وزارت بهداشت بایستی نمایندگی مردم را انجام دهد نه یک صنف خاص مانند صنف پزشکان؛ تا اعتماد عمومی به این نهاد خدشه دار نگردد و امیدواریم طرح افزایش ظرفیت پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقدار مناسبی تصویب گردد و مجلس نیز در این راستا با شورا تفاهم و تعامل خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1663

به "شاکری: خدمات و آموزش پزشکی نباید انحصاری باشد ، وزارت بهداشت به جای یک صنف خاص مردم را نمایندگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاکری: خدمات و آموزش پزشکی نباید انحصاری باشد ، وزارت بهداشت به جای یک صنف خاص مردم را نمایندگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید