تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم در کشور، ادغام رتبه بندی ها

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فرید نجفی در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گزارشی از سیاستگذاری جدید حوزه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ارائه داد.

تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم در کشور، ادغام رتبه بندی ها

ادغام آیتم های حوزه آموزش با پژوهش و دانشجویی در سال آینده

وی گفت: در نگرش جدید به حوزه پژوهش و فناوری ادغام آیتم های حوزه آموزش با پژوهش و حوزه دانشجویی در سال آینده و ارزشیابی بر اساس آیتم های نامبرده از جمله برنامه های این معاونت است.

نجفی با تاکید بر رتبه بندی دانشگاه ها از لحاظ علمی نه فقط صرف تعداد مقاله اضافه نمود: چاپ و تدوین مقاله امری مطلوب و قابل ستایش است اما هیچ فردی بدون پرداختن به پژوهش نمی تواند فناور موفقی گردد.

تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم

وی تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم در سطح کشور که بیشترین بار بیماری را دارند مهم ارزیابی کرد و گفت: بر اساس بار بیماری ترسیم نقشه ملی و سپردن ارزیابی این امر به شبکه های تحقیقاتی ضرورت دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید نمود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان شایستگی قرارگرفتن در رتبه بندی تیپ 2 دانشگاه ها را دارد و از سال آینده ارتقای این امر میسر خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه از تولیدات فناورانه در حوزه سلامت حمایت می کنیم، اعلام کرد: با توجه به شرایط مالی کشور و معضل بیکاری، ارتقای فناوری های حوزه سلامت در راستای ورود به عرصه تجاری سازی با همکاری شرکت های دانش بنیان الزامی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان کردستان در حوزه گیاهان دارویی اضافه نمود: بهره جستن از توان فعالیت های دانش بنیان، همکاری شرکت های فناورانه حوزه داروهای گیاهی و تقویت این حوزه با توجه به پتانسیل های استان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رشد شرکت های مذکور است و می تواند دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به سوی دانشگاه های نسل سوم سوق دهد.

کمبود سرانه فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

همچنین در ادامه دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مهمترین دستاوردهای دانشگاه در زمینه تحقیقات پژوهشی و کسب رتبه های برتر پژوهشی، اشاره و فعالیت های محققین و همکاران در مراکز تحقیقاتی و نقاط ضعف و قوت دانشگاه در زمینه پژوهش را برشمرد.

رضاعی با اشاره به مسائل دانشگاه، کمبود سرانه فضای آموزشی، ورزشی و مکان های فرهنگی به ازای هر دانشجو گفت: ارتقای حوزه آموزشی، افزایش مراکز تحقیقاتی و افزایش راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی از جمله مطالبات ما از وزارت بهداشت است چراکه در این زمینه شرایط دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به دانشگاه های علوم پزشکی استان های همجوار قابل قیاس نیست .

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای سطح آموزش منجر به گسترش و توسعه پژوهش خواهد شد تحقق این امر را مستلزم ایجاد زیرساخت های آموزشی اعلام کرد.

در ادامه دکتر افشین ملکی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کردستان گزارشی از عملکرد تحقیقات و فناوری دانشگاه را ارائه داد و به فرایند انتشار مقالات دانشگاه در بانک اطلاعاتی Scopus، فرایند انتشار مقالات در بانک اطلاعاتی Web of Science، تعداد مقالات پراستناد، رتبه بندی دانشگاه در رده بندی تایمز و وبومتریکس، تولیدات علمی مراکز تحقیقاتی، تعداد مجلات علمی دانشگاه، چاپ 53 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه در انتشارات دانشگاه اشاره نمود.

ملکی همچنین گزارشی از طرح های تحقیقاتی و خاتمه نامه های مصوب از آذر ماه سال گذشته تا مدت مشابه امسال، فعالیت های مرکز رشد دانشگاه و فعالیت های کمیته اخلاق را ارائه داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1142

به "تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم در کشور، ادغام رتبه بندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه پژوهشی برای 10 بیماری مهم در کشور، ادغام رتبه بندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید