عنابستانی: دولت 125 هزار میلیارد برای قانون جوانی جمعیت کنار گذاشته ، لازمه طرح شفافیت آرا، اجرای آن در همه دستگاه هاست

به گزارش کوه سفید، نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت 125 هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کنار گذاشته است.

عنابستانی: دولت 125 هزار میلیارد برای قانون جوانی جمعیت کنار گذاشته ، لازمه طرح شفافیت آرا، اجرای آن در همه دستگاه هاست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی اصغر عنابستانی شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری اضافه کرد: از طریق این اعتبار، برخی از مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه های مختلف به انجام می رسد.

وی گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس، مشوق های فراوانی برای افزایش ازدواج، فرزندآوری، موالید و بیمه هزینه های درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیش از 100 جلسه با 73 ماده قانونی با حضور همه صاحبنظران و کارشناسان در مورد موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده بود.

عنابستانی اضافه کرد: یکی از موارد دیگر که در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به انواع قرارداد های کاری در سازمان ها و دستگاه های مختلف است که در صورت تصویب و تایید نهایی آن، قرارداد های کارکنان دولت ساماندهی خواهد شد.

وی درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: لازمه طرح، شفافیت اجرای آن در همه دستگاه های اداری کشور است، شفافیت دولت و اینکه موضوع شفافیت در موارد مختلف حساب های بانکی، اقتصادیاتی، نظام صدور مجوزها، تنظیم آیین نامه ها و در مجلس نیز مواردی، چون اموال، تحصیلات و سفر های نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای زیرساخت های اقتصادی منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از موارد توسعه صنعتی است که امور مربوط به منطقه ویژه اقتصادی به پایان رسیده و منتظر نشست شورای عالی منطقه ها آزاد است.

عنابستانی اضافه کرد: یکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در شرق کشور، قرارگیری آن در داخل فضای سرزمینی و نه در منطقه ها مرزی است که نزدیکی به بازار و دسترسی به زیرساخت های ریلی از مزیت های آن به شمار می رود.

وی گفت: یکی از طرح های آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، احداث پالایشگاه است که فرایند جانمایی، مجوز های زیست محیطی و موضوع تسهیلات بانکی آن اجرا شده است.

وی شرح داد: همچنین در کنار توجه به صنایع پایه در کنار پیگیری مرحله دوم کارخانه فولاد در شهرستان جوین، مجوز طرح کارخانه فولاد بیهق سبزوار و مجوز الکترود گرافیتی گرفته شده است.

عنابستانی اضافه کرد: برای احداث طرح کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار، که صنعت فولاد به آن وابسته و مواد آن وارد می شود، سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پای کار آمده و 20 درصد آن را برعهده گرفته و 80 درصد دیگر آن با یک شرکت سرمایه گذار شرکت چینی تفاهم نامه منعقد شده است.

وی گفت: کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار در مساحت 10 هکتار، که زمین آن در شهرک صنعتی مشخص شده است، احداث خواهد شد که با راه اندازی این واحد صنعتی هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد می شود.

نماینده شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ایجاد یک کارخانه سیلیس با مساعدت ایدرو پیگیری شده که فرایند واگذاری زمین آن استعلام و امور بانکی آن اجرا شده است.

عنابستانی اضافه کرد: یکی از موانع توسعه واحد های صنعتی سبزوار، مسائل تامین برق بوده که در این راستا به منظور احداث پست توزیع برق در این شهرستان طی تفاهمنامه ای سه جانبه، 15 مگاوات برق برای شهرک های صنعتی سبزوار تامین می شود و به همین علت اقداماتی برای رفع مشکل برق بخش صنایع در داورزن و جغتای نیز اجرا شده است.

شهرستان 285 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1743

به "عنابستانی: دولت 125 هزار میلیارد برای قانون جوانی جمعیت کنار گذاشته ، لازمه طرح شفافیت آرا، اجرای آن در همه دستگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنابستانی: دولت 125 هزار میلیارد برای قانون جوانی جمعیت کنار گذاشته ، لازمه طرح شفافیت آرا، اجرای آن در همه دستگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید