فرهاد مجیدی: مربی که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می بازد

به گزارش کوه سفید، خبرگزاری خبرنگاران- فرهاد مجیدی می گوید تیمش در صورت برد در دربی بی انگیزه نمی شود.

فرهاد مجیدی: مربی که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می بازد

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دربی گفت پرسپولیس در چند سال فرایند خوبی داشته و مهم ترین فاکتور این تیم ثبات و حفظ بازیکنانش بوده است. فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار فردای استقلال مقابل پرسپولیس در هفته بیست وسوم لیگ برتر گفت:

دربی همیشه حساسیت های خاص خودش را دارد. فردا با تیم بسیار خوبی بازی داریم. جدا از دربی، پرسپولیس در چند سال فرایند خوبی داشته و مهم ترین فاکتور این تیم ثبات و حفظ بازیکنانش بوده است. بازیکنان این تیم سال ها کنار هم بازی می کنند و هماهنگی خوبی دارند. پرسپولیس تیم فوق العاده خوبی است. در درجه اول می خواهیم شاهد بازی خوبی باشیم و برای هواداران استقلال و پرسپولیس بازی جذابی شود.

او در خصوص عملکرد خوب آمانوف، یامگا و سیلوا در استقلال شرح داد:

بازیکنانی که به ایران می آیند را ایجنت ها معرفی می کنند و فیلم 20 دقیقه ای نشان می دهند تا جذب شوند. من در خصوص هیچ بازیکنی این کار را نکردم. شاید باورتان نشود زمانی که قصد داشتیم کوین یامگا را جذب کنیم حداقل 4 بازی نود دقیقه ای از او به همراه گابریله پین و صالح مصطفوی نگاه کردیم. گزینه های خط دفاعی زیاد بودند ولی ترجیح دادم بازیکنی بیاید که بازی کرده باشد. سیلوا یک ماه قبل بازی کرده بود. نقطه مثبت در جذب بازیکنان خارجی، استقلال بوده که در آسیا شناخته شده است. وقتی سیلوا روزمه باشگاه استقلال را دیده بود، گفت شادم به یک تیم بزرگ آسیایی می آیم.

مجیدی در خصوص شرایط محمد دانشگر بیان نمود:

امروز آخرین جلسه تمرینی است و شرایط بازیکنان را بررسی می کنیم و تصمم نهایی را خواهیم گرفت.

مجیدی در واکنش به این سؤال که در 22 هفته گذشته شکست ناپذیر بوده و آیا با این شرایط در دربی به فکر تساوی است یا رویکرد دیگری دارد، گفت:

مربی ای که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می بازد. سه امتیاز بازی فردا برای من خیلی مهم است. در طول هفته با بازیکنان در این زمینه صحبت کردم. یکبار هم نشده به این قضیه فکر کنم که مساوی بگیرم. در صورت برد هم چیزی برای استقلال تمام نشده و باید برای قهرمانی بجنگیم. مهم این است که بازیکنان بدانند تا زمانی که جام بالای سر نرفته چیزی تمام نشده است، حالا می خواهد رکورد باشد یا هر چیز دیگری. برای من قهرمانی تیمم مهم است و به چیزی که شما گفتید فکر هم نکرده ام. تفکر من پیروزی است و پیش بینی ام این است یکی از دربی های خوب این چند سال اخیر خواهد بود.

مجیدی ادامه داد:

همیشه می گویم خدایا! اگر لیاقت دارم به من بیشتر بده و اگر ندارم همینقدر کافی است که شما را به این روز می اندازد که این سوال را می پرسید. جادوی من دعای مادر پیرم است که هر روز برای من دعا می کند. جادوی من پدرم است و درست است که در قید حیات نیست اما برایم دعا می کند. جادوی من تلاش بازیکنانم است که با همه مسائل و با تمام توان کار کردند. جادوی من حمایت هواداران است که با همه شیطنت هایی که شده نتوانستند تیم را به هم بریزند و مجبور شدم حرف بزنم تا نقاب شان برداشته شود. جادوی من حمایت کادرفنی است که شبانه روز تلاش می کند. در شأن یک خبرنگار نیست که چنین سؤالی را مطرح کند. برای من قبلاً هم از این حرف ها درآورده اند، این حرف ها تنها انگیزه من را بیشتر می کند. واقعاً از خدا ممنونم که اینقدر به من عزت داده که شما را به این روز می اندازد.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه اگر تیمش دربی را ببرد اختلاف با پرسپولیس 9 امتیاز می شود و خیلی ها لیگ را برای استقلال تمام شده می دانند و آیا این تفکر به استقلال ضربه نمی زند؟ گفت:

شما می توانید از بازیکنان من بپرسید، در طول هفته به آنها گفتم در صورت برد در دربی هم باید تا هفته آخر تلاش کنند و هیچ چیزی تمام نمی شود. تیم ما تا هفته آخر باید این فرایند را ادامه دهد و بهترین نتیجه را بگیریم. برد دربی یک اپسیلون انگیزه ما را برای بازی آینده کم نمی کند.

مجیدی در خصوص صحبت هایی که درباره او مطرح می شود بیان نمود:

این صحبت ها به این علت است که خیلی ها از پیروزیت استقلال شاد نیستند و این یک واقعیت است. من گفته ام در آخر فصل درباره تمام این مسائل صحبت می کنم. تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که تمرکزم به هم نخورد. با هواداران استقلال در آخر فصل درباره همه کسانی که دوست ندارند استقلال با شخص دیگری قهرمان شود صحبت می کنم، به ویژه خودی ها. هیچ کس نیامد از توانایی و تلاش بازیکنان من حرف بزند. این نتایج با زحمت به دست آمده است.

او افزود:

اگر سال گذشته 3-4 ساعت کار می کردم الان 7 ساعت کار می کنم. این فوتبال چه چیزی برای من دارد؟ من به فوتبال آمدم که محبوبیتم یا قراردادم بیشتر شود؟ از زمان شفر تا الان قراردادم را کامل دریافت نکرده ام. از سال 90-91 مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون از استقلال طلب دارم. این کارها انگیزه من را بیشتر می کند و این چالش ها را دوست دارم و می خواهم به شما ثابت کنم که اینگونه نیست. متاسفانه برای تیم من خیلی مسائل درست کردند. باز هم از بازیکنانم تشکر می کنم که بسیار حرفه ای و باهوش بودند و نگذاشتند که تیم به هم بریزد، به خاطر همین است که استقلال چند سال است قهرمان نمی شود. مفصل درباره همه این مسائل صحبت خواهم کرد.

مجیدی در واکنش به این موضوع که با توجه به صدرنشینی تیمش و فاصله 6 امتیازی با پرسپولیس، تیمش فشار بیشتری را در دربی تحمل می کند، گفت:

در این خصوص با شما موافق نیستم چون تیمی که در صدر جدول است و فاصله 6 امتیازی با تیم دوم دارد فشار کمتری را متحمل می شود. تیم دوم جدول فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد، شاید هم من اشتباه می کنم.

مجیدی در خصوص جنب و جوشی که در بازی های استقلال در کنار زمین دارد، شرح داد:

مدل مربیگری من است و چیزی نیست که یک بازی انجام دهم و یک بازی هم انجام ندهم. فکر می کنم برخی مواقع در شرایط بازی پیش می آید ولی در کل در 90 دقیقه بیشتر تمرکزم روی بازی است.

مجیدی در واکنش به اظهارات علیرضا منصوریان علیه او پس از دیدار با صنعت نفت آبادان گفت:

اشکالی ندارد!

سرمربی استقلال در خصوص اینکه چقدر امیدوار به قهرمانی تیمش است، گفت:

من قول قهرمانی نداده ام. تنها قولی که به هواداران دادم این بود که همه تلاشم را برای قهرمانی استقلال انجام دهم. گفتم زمانی مطمئن می شوم قهرمان شده ایم که وریا غفوری جام را بالای سر ببرد. تا آن زمان نه به رکورد فکر می کنم نه چیز دیگری. تا این لحظه بیشترین سهم پیروزیت ها به بازیکنان اختصاص دارد که با تمام وجود کار کردند و از آنها تشکر می کنم. بازیکنان به معنای واقعی تیم و پشت هم بودند. به چه علت نباید تیم من پیروز باشد؟ متأسفانه به تیم من پرداخته نمی شود و برخی برنامه های تلویزیونی دنبال این هستند که از چه تیمی امتیاز کسر شده است. وقتی وریا غفوری کاپیتان من، دقیقه 80 استارت می زند مطمئن باشید تیمم برنده می شود. استقلال یک تیم است و بازیکنان پشت هم هستند و این موضوع به پیروزیت ما کمک کرده است.

مجیدی در خصوص اینکه گل محمدی گفته دربی رفت خوب بازی کردند، یادآور شد:

هواداران دو تیم دوست دارند کیفیت خوبی از تیم شان ببینند. وقتی کیفیت بازی پایین می آید به خاطر حساسیت ها است. پیش بینی من این است که فردا هواداران خوب استقلال و پرسپولیس بازی خوبی می بینند.

سرمربی استقلال در رابطه با تقابل تیمش با عنوان بهترین خط دفاعی با بهترین خط حمله لیگ یعنی پرسپولیس گفت:

در خصوص استراتژی بازی فردا نمی توانم صحبت کنم. اول صحبت هایم گفتم با تیم بسیار خوبی بازی داریم. پرسپولیس نه تنها در حمله بلکه در خط هافبک و دفاعی از بهترین های لیگ است. بازی های استقلال و پرسپولیس حساس است. هر تیم از موقعیت هایش استفاده کند برنده بازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1735

به "فرهاد مجیدی: مربی که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می بازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهاد مجیدی: مربی که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می بازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید