مجموعه مقالات همایش گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی

به گزارش کوه سفید، به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب مجموعه مقالات همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی تحت عنوان روابط معنوی و تاریخی اقوام ایران و دشت قپچاق که در چارچوب همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی از 25 تا 27 اردیبهشت ماه 96 در شهر آلماتی جمهوری قزاقستان توسط رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان و دانشگاه آبلای خان برگزار شده بود، به زبان روسی توسط انتشارات آلژاس در شهر آلماتی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، منتشر شد.

مجموعه مقالات همایش گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی

این مجموعه شامل مقالاتی از اندیشمندان ایران شناس و ترک شناس آکادمیسین کولِسنیکوف از سنت پترزبورگ روسیه ـ خسرو اول انوشیروان و ارتباط او با اقوام ترک بنا به شهادت ابن مسکویه، علی اصغر دادبه از ایران ـ سعدی و مسئله کم آزاری در فرهنگ ایران و رستم شکوراف استاد تمام دانشگاه مسکو ـ نقش فرهنگ ایران در آسیای صغیر در قرون 12 و 13 میلادی می گردد.

آبلِت کمال اف از قزاقستان ـ نقش سغدی ها در ترکستان شرقی در قرون 6 و 7 میلادی، ریچاد فولتس استاد دانشگاه کانادا ـ ترکان حامی زبان و فرهنگ ایرانی در سال های 1027 تا 1722، لقمان بای ماتوف تاجیک از کشور سوئد ـ اصطلاحات ترکی و مغولی در نظام مالیاتی ایران در قرون 13 و 14 میلادی، کلارا حافظوا از قزاقستان ـ چینی ها از دیدگاه ایرانیان و ... از دیگر مقالات به شمار می رود.

ترجمه، تهیه، ویرایش و تنظیم تمامی مجموعه مقالات این کتاب توسط صفر عبدالله عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران در تیراژ 500 نسخه و 360 صفحه انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 156

به "مجموعه مقالات همایش گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه مقالات همایش گفت وگوهای فرهنگی ایران و آسیای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید