نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند

به گزارش کوه سفید، وزیر امور مالی و دارایی گفت: انتظار نداریم که نظام بانکی مسؤولیت انتقال اقتصاد ایران از سنتی به هوشمند را برعهده بگیرد، ولی نظام بانکی می تواند اهرم این موضوع باشد.

نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند

جهت دریافت مشاوره خدمات قالب طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرهاد دژپسند بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در سومین نشست ملی شو بانک ملی، استفاده از فناوری های نوین، دانش بنیان کردن امور در کنار استفاده از سرمایه های مادی و انسانی را 3 مؤلفه اقتصاد هوشمند عنوان نمود.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در کنار خلق منابع، هزینه ها را هم کاهش دهیم.

دژپسند اضافه کرد: بر اساس گزارشات نهاد های بین المللی، 7 هزار میلیارد دلار از فراوری ناخالص داخلی چین و 26 درصد از کل فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال 2030 ناشی از استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.

وزیر اقتصاد گفت: اگر فناوری زنجیره بلوک جای خود را در نظام بانکی پیدا کند، تا 70 درصد ظرفیت کاهش هزینه های بانکی را در پی خواهد داشت.

دژپسند گفت: استفاده از فناوری های نوین و هوش مصنوعی با توسعه مشتریان و تنوع خدمات بانکی می تواند 30 تا 50 درصد درآمد های بانک ها را بالا برد.

وی توضیح داد: با استفاده از هوش مصنوعی در عملیات فناوری اطلاعات 20 تا 25 درصد هزینه های کاهش می یابد و 13 درصد نیز فراوری محصول جدید کاهش خواهد یافت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هوش مصنوعی 17 درصد درآمد بیشتری خواهند داشت و خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی 360 هزار ساعت از فعالیت پیشخوان بانک ها را کاهش خواهد داد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انتظار نداریم که نظام بانکی مسؤولیت انتقال اقتصاد ایران از سنتی به هوشمند را برعهده بگیرد، ولی نظام بانکی می تواند اهرم این موضوع باشد.

وی گفت: نظام بانکی شعبه محور هزینه ای 4 دلاری، تلفن محور 3.75 دلاری و موبایلی تنها 0.8 دلاری دارد و اگر هوشمند گردد، از این رقم هم هزینه کمتری خواهد داشت.

وزیر اقتصاد توضیح داد: در 10 ماهه گذشته حجم تجارت خارجی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با وجود تمامی تحریم ها و محدودیت ها کاهش مختصری داشته که آن هم بیشتر ناشی از کاهش 30 درصدی نرخ پایه های صادراتی است، اما از نظر وزنی صادرات 20 درصد رشد یافته است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری خارجی در 9 ماهه سال جاری هم 32 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 358

به "نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام بانکی اهرم انتقال اقتصاد سنتی به هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید