کایی شوجت، شاسی بلند نو ایران خودرو؛ نسخه کپی شده ام وی ام X55

به گزارش کوه سفید، کایی شوجت، شاسی بلند نو ایران خودرو در بخش پیشرانه تفاوتی با ام وی ام X55 ندارد و از یک موتور 1.5 لیتری در دو نسخه توربو و تنفس طبیعی بهره می برد. پیشرانه تنفس طبیعی قدرتی معادل 116 اسب بخار با نهایت گشتاور 143 نیوتن متر را فراوری می نماید، اما در نسخه توربو شارژ این قدرت به 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متری می رسد.

کایی شوجت، شاسی بلند نو ایران خودرو؛ نسخه کپی شده ام وی ام X55

خبرنگاران | حددو یک ماه قبل بود که مدیرعامل ایران خودرو خبر از مونتاژ یک شاسی بلند خارجی داد و حالا انتشار تصاویری از حضور کراس اوور چینی کایی شوجت یا ژوانجی در محوطه این شرکت گمانه ها را به سمت مونتاژ این خودرو برده است.

به گزارش خبرنگاران ، کراس اوور کایی شوجت پرو که در حقیقت برادر ام وی ام X55 است، با هدف ارائه خودرو های مقرون به صرفه قیمت و مالی فراوری و عرضه شده است. جالب است بدانید که شرکت چری، برند کایی را 8 سال قبل در چین راه اندازی کرد تا به وسیله فروش خودرو های مقرون به صرفه قیمت، مشتریان جوان چینی در شهر های کوچک را جذب کند.

با چنین اوصافی اگر سری به کلیه محصولات کایی زده باشید، می بینید که تمامی خودرو ها بر اساس پلتفرم های قدیمی چری ساخته شده اند، تا هزینه تمام شده کمتری داشته باشند و در نهایت قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

در خصوص کایی شوجت نیز با یک آنالیز ساده می توانید پی ببرید که پلتفرم و طراحی این کراس اوور نیز براساس چری تیگو 5x یا همان ام وی ام X55 پیشرفته است. البته در نسخه پرو، کایی کوشش نموده است تا در بخش پرو تغییراتی را اعمال کند و تفاوت بین این دو برادر را افزایش دهد. در نهایت نیز در نمای جلو می بینیم که سپر جلو، چراغ ها و جلو پنجره با نسخه پیشین فرق دارد. اما در سایر مورد همه چیز مشترک است.

مشخصات کایی شوجت پرو، شاسی بلند نو ایران خودرو

کایی شوجت پرو، شاسی بلند نو ایران خودرو در بخش پیشرانه تفاوتی با ام وی ام X55 ندارد و از یک موتور 1.5 لیتری در دو نسخه توربو و تنفس طبیعی بهره می برد. پیشرانه تنفس طبیعی قدرتی معادل 116 اسب بخار با نهایت گشتاور 143 نیوتن متر را فراوری می نماید، اما در نسخه توربو شارژ این قدرت به 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متری می رسد.

قدرت هر دو پیشرانه نیز به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک از نوع CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد.

در خصوص امکانات این کراس اوور نیز می توان به مواردی همانند غربیلک فرمان دو پره، ترمز پارک برقی با اتوهولد، کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور، شارژر بی سیم گوشی، گرم کن صندلی های جلو، آینه های جانبی تاشو برقی با گرم کن، کروز کنترل، چهار ایربگ، دوربین 360 درجه، صفحه آمپر دیجیتالی، سانروف و... اشاره نمود. البته باید صبر کرد و دید که ایران خودرو کایی شوجت را با چه امکاناتی راهی بازار می نماید.

قیمت کراس اوور کایی شوجت پرو

پیشتر اشاره نمودیم که کایی شوجت پرو از جمله خودرو های مالی در چین است و در حال حاضر بین 69 هزار و 900 یوان تا 101 هزار و 900 یوان معادل 10 هزار دلار تا 14 هزار و 578 دلار فروخته می گردد، یعنی به پول ما چیزی در حدود 400 میلیون تومان تا 583 میلیون تومان برای خریدار آب می خورد.

اما اگر قرار باشد که کایی شوجت پرو از سوی ایران خودرو مونتاژ گردد، با توجه به قیمت 900 میلیون تومانی ام وی ام X55 پرو بعید به نظر می رسد که با قیمتی کمتر از این محدوده به دست مشتریان برسد. هر چند اگر ایران خودرو بخواهد خلاف رویه عمل کند و قیمت اش را نسبت به محصول مدیران خودرو کمتر ارائه کند، می تواند شرایط را برای این خودروساز بخش خصوصی سخت کند.

تصاویر کایی شوجت پرو، کراس اوور نو ایران خودرو

منبع: فرادید
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1863

به "کایی شوجت، شاسی بلند نو ایران خودرو؛ نسخه کپی شده ام وی ام X55" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کایی شوجت، شاسی بلند نو ایران خودرو؛ نسخه کپی شده ام وی ام X55"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید