هشدار به جواد نکونام

به گزارش کوه سفید، جواد نکونام همه شرایط لازم برای جانشینی فرهاد را دارد. همه شرایط غیر از پایگاه اجتماعی لازم که لااقل در این مقطع در دسترس به نظر نمی رسد. اگر قرار باشد بدون پرده حرف بزنیم، ممکن است حضور نکونام روی نیمکت استقلال در شرایط فعلی، تجربه تلخ سوختن حمید استیلی روی نیمکت پرسپولیس را تکرار کند.

هشدار به جواد نکونام

روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: شاید یکی از عظیم ترین مسائل فرهاد مجیدی در استقلال زمانی به وجود آمد که جواد نکونام از فولاد خوزستان جدا شد. بله، ممکن است این موضوع روی کاغذ ربطی به مجیدی نداشته باشد، اما نکونام از زمان جدایی از فولاد و به توافق نرسیدن با هیچ تیم دیگری برای فصل تازه عملا تبدیل به مهم ترین آلترناتیو مجیدی روی نیمکت استقلال شده است.

چه بسا اگر نکونام تیم داشت، مدیران باشگاه و حتی بعضی پیشکسوتان منتقد به این وضوح علیه مجیدی جبهه نمی گرفتند و پیش از خالی کردن پشت او به فقدان گزینه مناسب جانشینی فکر می کردند. حالا، اما نکونام این مشکل را حل نموده و دست مخالفان مجیدی را باز گذاشته است.

جواد پرسابقه ترین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است، سابقه بازی در لالیگای اسپانیا را دارد و با حضور در استقلال در دوران سرانجامی فوتبالش برای خودش وجهه آبی هم دست و پا نموده است. از این ها که بگذریم عملکرد او در مربیگری هم چشمگیر بوده است؛ از صعود با نساجی به لیگ برتر تا کسب سهمیه آسیایی با فولاد و هم قهرمانی با همین تیم در جام حذفی.

طعنه آمیز است که قهرمانی اخیر فولاد با رجحان برابر استقلال مجیدی در ملاقات فینال رقم خورد؛ بنابراین او همه شرایط لازم برای جانشینی فرهاد را دارد. همه شرایط غیر از پایگاه اجتماعی لازم که لااقل در این مقطع در دسترس به نظر نمی رسد. اگر قرار باشد بدون پرده حرف بزنیم، ممکن است حضور نکونام روی نیمکت استقلال در شرایط فعلی، تجربه تلخ سوختن حمید استیلی روی نیمکت پرسپولیس را تکرار کند. تا به حال بار ها و بار ها ثابت شده سرمربیگری در پرسپولیس و استقلال اصلا عجله برنمی دارد و در صورت شتاب زدگی، فرد مورد نظر تاوان سنگینی می پردازد.

مساله محبوبیت فرهاد

حمید استیلی یکی از برترین، زحمتکش ترین و خوشنام ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس بود، اما نوع حضور او روی نیمکت این تیم به اسم جانشین علی دایی، آسیب جدی به وجهه استیلی وارد کرد. حتما داستان را به یاد دارید! این که ابتدای لیگ یازدهم در پی اوج گیری اختلافات بین حبیب کاشانی و علی دایی، شهریار با وجود ابراز علاقه برای ادامه همکاری از پرسپولیس کنار گذاشته شد. طرفداران از این مساله خشمگین بودند و آن را ظلم می دانستند.

در چنین فضایی حمید استیلی سرمربی پرسپولیس شد و از دقیقه 40 اولین بازی برابر ملوان در استادیوم آزادی هو شد. یعنی به او حتی یک نیمه هم وقت ندادند. با این شرایط چطور می شد پیروز عمل کرد؟ استیلی بدترین نتایج ممکن را گرفت و پیش از سرانجام فصل جای خودش را به مصطفی دهملی داد. این دوره، یکی از سیاه ترین مقاطع زندگی حرفه ای حمید استیلی بود. حالا هم شاید شرایطی مشابه در استقلال وجود داشته باشد.

در اعتبار نکونام شکی نیست، اما در حال حاضر درست یا غلط فرهاد مجیدی واجد محبوبیتی چشمگیر نزد طرفداران است؛ کسانی که در فضای مجازی از او حمایت می نمایند و در قالب جمعیت چندصد نفری، مقابل وزارت ورزش به پشتیبانی از این مربی برمی خیزند. این جماعت را نمی گردد نادیده گرفت. اگر نکونام در چنین فضایی سرمربی استقلال گردد و دو بازی نتیجه نگیرد، خیلی ها عزل مجیدی را غیر منصفانه خواهند خواند و انتقام این داستان را از نکونام خواهند گرفت. کارکردن در این شرایط، قطعا بسیار سخت خواهد بود.

دیر نمی گردد

شاید زمانی که شما این مطلب را می خوانید تکلیف کادر فنی استقلال روشن شده باشد، اما در غیر این صورت اگر همچنان جواد نکونام گزینه اصلی جانشینی فرهاد مجیدی به تعداد می رود، خوب است به آن چه گفتیم عمیق تر فکر کند. قطعا سرمربیگری در استقلال یکی از رویا های عظیم اوست، اما برای این کار زمان کافی در اختیار جواد هست. این مقطع با این فضای روانی، برترین فرصت برای عملی کردن این رویای قدیمی نیست. بردباری بیشتری ضروری است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1490

به "هشدار به جواد نکونام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به جواد نکونام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید