وام مسکن 200 میلیونی هنرمندان ، چه کسانی مشمول این وام می شوند؟

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران، براساس قراردادی که بین بانک مسکن و وزارت گردشگری امضا شده، دو هزار فقره وام مسکن به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی پرداخت می شود. آنگونه که بانک مسکن اعلام کرده، بخشی از این وام، در قالب تسهیلات بدون سپرده است. اما دریافت بخش دیگر وام مسکن هنرمندان از محل خرید اوراق مسکن تامین می شود.

وام مسکن 200 میلیونی هنرمندان ، چه کسانی مشمول این وام می شوند؟

بر اساس این تفاهم نامه، هنرمندان می توانند بدون نیاز به سپرده گذاری بین 60 تا 40 میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند. مبلغ وام مسکن هنرمندان، در تهران 60 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و دارای 200 هزار نفر جمعیت مبلغ وام 50 میلیون تومان و در شهرهای کوچک مبلغ وام مسکن هنرمندان 40 میلیون تومان است.

اما این مبلغی است که این افراد می توانند بدون نیاز به سپرده گذاری دریافت کنند.

این افراد می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) هم استفاده کنند. مبلغ تسهیلات اوراق ممتاز در شهرهای بزرگ 160 میلیون تومان و در شهرهای کوچک120 میلیون تومان است.

بر این اساس وام مسکن هنرمندان در شهری مانند تهران حدود 200 میلیون تومان است و در شهرهای دیگر مبلغ وام مسکن به 160 میلیون تومان هم می رسد. همچنین به گفته بانک مسکن، تسهیلات مسکن برای زوجین هنرمند متناسب با شهر محل زندگی آنها تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

بازپرداخت وام مسکن هنرمندان

مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن بدون سپرده 10 سال و تسهیلات از محل اوراق ممتاز هم 12 ساله است. یعنی افراد برای بازپرداخت تسهیلات 40 تا 60 میلیونی 10 سال فرصت دارند و مدت بازپرداخت وام 160 تا 140 میلیونی اوراق ممتاز هم 12 ساله است.

بانک مسکن اعلام کرده که وام مسکن هنرمندان تا انتها سال 1400 به دو هزار نفر تعلق می گیرد و احتمالا این وام، سال آینده هم تمدید می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1676

به "وام مسکن 200 میلیونی هنرمندان ، چه کسانی مشمول این وام می شوند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "وام مسکن 200 میلیونی هنرمندان ، چه کسانی مشمول این وام می شوند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن 200 میلیونی هنرمندان ، چه کسانی مشمول این وام می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید