واکنش موشکی کره جنوبی به کره شمالی

به گزارش کوه سفید، ارتش کره جنوبی در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، 3 موشک هوا به زمین را به نزدیکی مرز های دریایی این کشور شلیک کرد.

واکنش موشکی کره جنوبی به کره شمالی

ارتش کره جنوبی در پاسخ به آزمایش موشکی کره شاقتصادی در بامداد امروز چهارشنبه، 3 موشک هوا به زمین را به نزدیکی مرز های دریایی کره شاقتصادی شلیک کرد.

مقامات کره جنوبی گفتند که کره شاقتصادی بامداد امروز چهارشنبه حداقل 10 موشک شلیک کرده که یکی از آن ها در آب های سرزمینی کره جنوبی اصابت کرده است.

این اقدام پیونگ یانگ که تا به امروز بی سابقه بوده است موجب شد تا کره جنوبی آژیر های خطر را به صدا در آورد و از شهروندان خود بخواهد تا به پناهگاه ها بروند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفت آزمایش موشکی کره شاقتصادی در واقع یک تهاجم سرزمینی است. پس از پرتاب این موشک ها جلسه شورای امنیت کره جنوبی به سرعت تشکیل شد و رئیس جمهور کره جنوبی در این جلسه تاکید کرد پاسخی در خور به این اقدام کره شاقتصادی خواهد داد. کانگ شین چول، مدیر عملیات ستاد کل نیرو های مسلح کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت که پرتاب موشک از سوی کره شاقتصادی اقدامی غیرقابل قبول بوده که باید به آن پاسخ داده شود.

کره شاقتصادی در حالی این موشک ها را به سمت مرز های آبی کره جنوبی شلیک کرده است که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه آغاز شده و قرار است تا پنج روز ادامه داشته باشد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد کره شاقتصادی امروز 17 موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که برای نخستین بار یک موشک به 60 کیلومتری سواحل کره جنوبی اصابت کرده است.

ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای تازه گفت که کره شاقتصادی 100 گلوله توپخانه به مرز دریایی این کشور شلیک کرده است.

آمریکا و متحدانش به ویژه از ابتدای سال جاری میلادی به شدت نگران آزمایش های متعدد موشکی از سوی پیونگ یانگ هستند و هر بار تلاش می کنند تا با اعمال تحریم های بیشتر اقتصادی و سیاسی مانع پیشرفت های نظامی کره شاقتصادی شوند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1840

به "واکنش موشکی کره جنوبی به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش موشکی کره جنوبی به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید