ورود 100 هزار دوز واکسن کرونای فراوری مشترک ایران و کوبا تا ساعاتی دیگر به ایران

به گزارش کوه سفید، سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود 100 هزار دوز نامزد واکسن کرونا از مبدا کوبا به ایران، طی ساعات آینده اطلاع داد.

ورود 100 هزار دوز واکسن کرونای فراوری مشترک ایران و کوبا تا ساعاتی دیگر به ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به بارگیری و ارسال 100 هزار دوز نامزد واکسن کرونا از مبدا کوبا، گفت: این محموله از واکسن جهت انجام مطالعه بالینی فاز 3 واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از مبدا هاوانا و از جهت ونزوئلا ساعت 18 به وقت کاراکاس، بارگیری و ارسال شده و تا ساعاتی دیگر در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

جهانپور ادامه داد: کارآزمایی بالینی فاز 1 و 2 این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت صورت گرفته و با توجه به نتایج مطلوب فازهای 1 و 2، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفرم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز 3 مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، فراوری انبوه آن در دو کشور شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازفراوری نوترکیب بخشی از RBD اسپایک(آنتی ژن S) ویروس کووید19 کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دز با فاصله 28 روز استفاده خواهد شد.

جهانپور در انتها اظهار کرد: مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روزهای اخیر شروع شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل 5 دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روزهای ابتدایی سال جدید، کلید خواهد خورد و به محض تایید نتایج، فراوری آن در داخل کشور انجام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1208

به "ورود 100 هزار دوز واکسن کرونای فراوری مشترک ایران و کوبا تا ساعاتی دیگر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 100 هزار دوز واکسن کرونای فراوری مشترک ایران و کوبا تا ساعاتی دیگر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید