کانادا، دارای بیشترین شاغلان تحصیلکرده

به گزارش کوه سفید، نیروی کار تحصیلکرده، گزینه مناسبی برای رشد مالی یک کشور محسوب می گردد. در واقع می توان گفت میزان تحصیلات و رشد مالی در یک کشور ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

کانادا، دارای بیشترین شاغلان تحصیلکرده

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که افراد با تحصیلات بالاتر، کمتر بیکار می مانند و محتمل است برای دستیابی به حقوق بالاتر، کوشش بیشتری برای فراوری و کار داشته باشند. این عوامل با هم می توانند شرایط رقابت مالی یک کشور را در بازار دنیای بهبود بخشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ، در آخرین گزارش به دست آمده، کشورهایی آنالیز شده اند که درصد بالایی از نیروی کار در آنها تحصیلنموده هستند. طبق این آمار، کانادا در صدر کشورهایی واقع شده است که بیشترین نیروی کار تحصیلنموده را دارد. در این کشور، تقریبا بیش از نیمی از نیروی کار، تحصیلاتی بیشتر از سطح دبیرستان دارند. در سال 2011، دولت سرانه یی به مبلغ 23هزار و 226دلار برای هر دانشجو برای دستیابی به امکانات آموزشی بهتر اختصاص داد. آن طور که اداره ارزیابی بین المللی دانش آموزان اعلام نموده، دانش آموزان دبیرستانی در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار هستند. این موضوع می تواند نشان دهنده توجه این کشور به استفاده از نیروی کار تحصیلنموده باشد. آن طور که در این گزارش آمده، در حدود 52 درصد از نیروی کار در کانادا تحصیلنموده هستند. به نظر می رسد از آنجا که رشد مالی این کشور نیز رقم مناسبی را نشان می دهد، می توان ارتباط بین پیشرفت تحصیلی و اقتصاد کشور را تایید کرد. در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD)، لوکزامبورگ، بالاترین میزان بودجه ملی خود را به برنامه های پیشرفتی دانش آموزان در تمام سطوح تحصیلی اختصاص داده است. هزینه یی که این کشور برای این موضوع اختصاص داده، تقریبا 3برابر متوسط کشورهای OECD اعلام شده است. این توجه نشان دهنده اهمیت مهارت تحصیلی در کسب وکار است. بر این اساس این کشور دارای کمترین درصد از جوانان بیکار و بی سواد عنوان شده است. آن طور که آمار نشان می دهد، در حدود 48 درصد از نیروی کار در لوکزامبورگ را افراد تحصیلنموده تشکیل می دهند.

اوکراین، سومین کشوری است که بالاترین نیروی کار تحصیلنموده را دارد. در این کشور در حدود 46 درصد از نیروی کار، تحصیلاتی بالاتر از سطح دبیرستان دارند. هرچند که تا به امروز نیروی کار تحصیلنموده در این کشور بازتابی در اقتصاد اوکراین نداشته، اما به عنوان عامل کلیدی در پیشرفت مالی این کشور به شمار می رود؛ آن طور که در سایر گزارش ها آمده، رشد مالی در اوکراین تا حدودی با مسائل سیاسی در داخل کشور متوقف می گردد. اوکراین از جمله کشورهایی است که بالاترین تعداد مهندسان فارغ التحصیل در اروپا را دارد. همچنین در بخش آی تی، سخت افزار و هوافضا نیز ظرفیت فراوری گسترده یی به ثبت رسانده است. البته در این کشور، دستمزد در حال حاضر بسیار پایین است و بعضی اقتصاددانان بر این باورند که اوکراین می تواند با این دستمزد کم به محلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل گردد. امروزه از قبرس به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان تحصیلات عالی در دنیا یاد می گردد. همچنین اقتصاد این کشور، در سال های اخیر نرخ رشد مثبت را برای خود به ثبت رسانده است. با این توضیحات به نظر می رسد که اقتصاد قبرس در حال ورود به راستا بهبود است. با توجه به اینکه در این کشور 43 درصد از نیروی کار را افراد تحصیلنموده تشکیل می دهند، به راحتی می توان ارتباط تحصیلات و رشد مالی در یک کشور را تایید کرد. در ادامه این گزارش، ایرلند، نروژ و بلژیک از دیگر کشورهایی هستند که بالاترین تعداد نیروی کار تحصیلنموده را دارند. در این کشورها در حدود 42 درصد از شاغلان را افرادی با تحصیلاتی بالاتر از سطح دبیرستان تشکیل می دهند.

تحصیلات در بریتانیا نیز بهترین فرصت توسعه مهارت ها و خلاقیت دانشجوست؛ چرا که دانشگاه ها و کالج های بریتانیا، تسهیلاتی مانند کتابخانه ها، آزمایشگاه های کامپیوتر و علوم، استودیوهای تئاتر و... سرمایه گذاری عظیمی نموده اند. آن طور که در این گزارش نیز آمده، در حدود 40 درصد از نیروی کار در این کشور را افراد تحصیلنموده تشکیل می دهند. آن طور که به نظر می رسد در بریتانیا نیز توجه ویژه یی به کیفیت تحصیلات و کاربرد آن در بازار کار می گردد.

سوییس نیز با داشتن 38 درصد نیروی کار تحصیلنموده در این فهرست قرار می گیرد. اسپانیا و فرانسه هم از دیگر کشورهایی هستند که بالاترین میزان افراد تحصیلنموده را در میان نیروی کار خود دارند. در این دو کشور در حدود 37 درصد از شاغلان، تحصیلاتی بالاتر از سطح دبیرستان دارند.

طبق گزارش های به دست آمده، حدود 12 درصد از بزرگسالان در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه مالی، از بالاترین سطح تحصیلات برخوردارند. به نظر می رسد این آمار، علاوه بر اطلاعات به دست آمده از گزارش فوق، تاییدکننده تاثیر تحصیلات بر بهبود بحران های مالی در این کشورها باشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 526

به "کانادا، دارای بیشترین شاغلان تحصیلکرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، دارای بیشترین شاغلان تحصیلکرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید