یونان: ترکیه با قاچاقچیان پناهندگان همکاری می نماید

به گزارش کوه سفید، رئیس جمهور یونان به عمل نکردن ترکیه به تعهدات خود در قبال اروپا در بحران پناهندگان اشاره و تاکید نمود که ترکیه با قاچاقچیان جنایتکار پناهندگان همکاری می نماید.

یونان: ترکیه با قاچاقچیان پناهندگان همکاری می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان این انتقاد را به ترکیه وارد کرد که با قاچاقچیان جنایتکار پناهندگان همکاری می نماید.

وی در این باره گفت: من ترس و نگرانی زیادی دارم که قاچاقچیان انسان ترک، حمایت هایی را از مقامات و سازمان های ترکیه دریافت می نمایند. ما مدارکی در این راستا داریم. تجارت و قاچاق انسان یک نوع تجارت برده است.

رئیس جمهور یونان قرار است امروز (دوشنبه) به برلین سفر کند و با رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان ملاقات کند.

ترکیه که در آن تنها حدود 2.2 میلیون پناهنده از سوریه اقامت دارند در غلبه بر بحران پناهندگان نقش مشخص نماینده ای دارد. اتحادیه اروپا با آنکارا توافق نموده است که این کشور هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا را به صورت قدرتمندانه تری محدود کند. در مقابل آنکارا می تواند انتظار یاری های میلیاردی، تسهیل ویزا برای شهروندان خود و تسریع مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را داشته باشد.

رئیس جمهور یونان در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که تا به حال ترکیه شمار پناهندگان را کاهش نداده است؛ تازه زمانی که این اتفاق بیفتد یونان سهم خود در یاری های اقتصادی را انجام می دهد. یونان همه تعهدات خود را برآورده می نماید وقتی که ترکیه به وظایف خود عمل کند. اما تا به حال ترکیه این کار را انجام نداده است.

پاولوپولوس همزمان سیاست پناهندگان مرکل را تمجید نموده و گفت: من اعتقاد دارم که وی با تصمیمات خود به آلمان و اروپا خیلی چیزها داده است و باید به این راستا ادامه دهد. رویکرد وی شجاعانه است که البته هزینه سیاسی بالایی دارد. بحران پناهندگان در اروپا این مسئله را آشکار کرد که ارز و پول نباید در نقطه مرکزی قرار گیرد بلکه این انسان ها هستند که باید در این صندلی قرار گیرند.

31

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 599

به "یونان: ترکیه با قاچاقچیان پناهندگان همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: ترکیه با قاچاقچیان پناهندگان همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید