یک شرکت دانش بنیان با 100 درصد ظرفیت ماسک تولید می کند

به گزارش کوه سفید، همزمان با اعلام رسمی ویروس کرونا در ایران بسیاری از اقلام بهداشتی و حفاظتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح کشور کم یاب شده، اما با تلاش شرکت های دانش بنیان، این فرایند رو به بهبودی است.

یک شرکت دانش بنیان با 100 درصد ظرفیت ماسک تولید می کند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با آمدن ویروس کرونا به کشور، خرید و استفاده از ماسک به یکی از ملزومات اصلی زندگی تبدیل شده است و این درحالیست که استفاده از ماسک های نخی تا چند روز پیش برای بسیاری از هموطنان غیر معمول بود.

اواسط ماه گذشته بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش در نامه ای به گمرکات کشور صادرات و خروج ماسک را تا اطلاع ثانوی ممنوع اظهار داشت تا این وزارتخانه به عنوان مشتری و خریدار اصلی ماسک های تولید داخل نسبت به ذخیره سازی آن در کشور اقدام کند.

در همین رابطه نسیم غلام شهبازی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو تار پاک که تولید کننده ماسک های تنفسی نخی است گفت: براساس بخشنامه صادر شده تولیدات شرکت فقط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می شود و هیچ مقداری از تولیدات به هیچ یک از شرکت های پخش کننده تحویل داده نمی شود.

این فعال فناور ادامه داد: از ماه گذشته و براساس دستورات صادره تولیدات این شرکت فقط به وزارت بهداشت فروخته می شود و هیچ گونه صادراتی نیز صورت نمی گیرد.

شهبازی افزود: هم اکنون این شرکت با صد درصد ظرفیت مشغول به فعالیت است و مسئله ای خاصی در زمینه تولید و فروش ماسک های تنفسی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو تار پاک به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: از چندی پیش برخی از شرکت های تامین کننده مواد اولیه قیمت های خود را افزایش داده اند و همین امر موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای خرید مواد اولیه شده است، ولی این موضوع درباره شرکت هایی رسمی که کاملا تابع قوانین و مقررات هستند صدق نمی کند و همچنان مواد اولیه را به قیمت گذشته در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند.

شهبازی مشکل کنونی کشور در زمینه ماسک را حجم بالای تقاضا مطرح نمود و گفت: متاسفانه با ورود ویروس کرونا به داخل کشور شرکت های تولید کننده ناگهان با حجم بالای تقاضا روبه رو شدند و از آنجایی که شرکت ها ظرفیت محدودی را برای تولید ماسک دارند نمی توانند جوابگوی این حجم از نیاز بازار باشند، از سویی دیگر تا پیش از ورود این ویروس به ایران حجم تقاضای خرید برای صادرات نیز به شدت افزایش یافت از این رو این عوامل باعث ایجاد وضع موجود بازار شده است.

این فعال فناور گفت: این شرکت تابع قوانین موجود است و در حال حاضر نیز بنا به دستورات صادر شده هیچ مقداری از تولیدات به شرکت ها و یا خریداران غیر از وزارت بهداشت به فروش نمی رسد و این وزارت بهداشت است که تشخیص می دهد که چه زمان و در چه مکانی ماسک و یا اقلام ضروری مورد نیاز توزیع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 505

به "یک شرکت دانش بنیان با 100 درصد ظرفیت ماسک تولید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت دانش بنیان با 100 درصد ظرفیت ماسک تولید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید