8 میلیارد ریال اعتبار برای تأسیسات پیرامونی غار کتله خور اختصاص می یابد

به گزارش کوه سفید، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به گشایش راستا جدید بازدید غار کتله خور و تجهیز زیرساختهای گردشگری گفت: 8 میلیارد ریال برای تأسیسات پیرامونی غار کتله خور اختصاص می یابد.

8 میلیارد ریال اعتبار برای تأسیسات پیرامونی غار کتله خور اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگاران از زنجان، یحیی رحمتی شامگاه آدینه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات این سازمان برای جذب گردشگر گفت: برای این منظور باید چند آیتم مهیا گردد که از مهم ترین آنها دسترسی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساختهای گردشگری برای مکانهایی مانند غار کتله خور از جمله راه و دسترسی مناسب در دستور کار دستگاههای مربوطه واقع شده است ابراز کرد: جهت ارتباطی سلطانیه- خدابنده تعریض و چهاربانده می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان نمود: در سایتهایی مانند مجموعه غار کتله خور باید 10 تا 15 درصد درآمدهای آن از محل فروش بلیت تأمین گردد و 85 تا 90 درصد گردش اقتصادی به وسیله تأسیسات بیرونی جاذبه گردشگری ایجاد گردد.

وی با اشاره به اینکه با گشایش جهت جدید بازدید در غار کتله خور، تنوعی در این مجموعه ایجاد شده است گفت: احیای سالن انتظار و تجهیز فضای پیرامونی از مهم ترین اقداماتی است که در این مجموعه در حال اجرا است.

رحمتی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته از طرف دولت هیچ اقدامی در غار کتله خور انجام نشده است بیان نمود: تجهیز زیرساختها و مراکز اقامتی، ایجاد پارکینگ، آلاچیق سازی و جهتگشایی جدید در دستور کار این سازمان واقع شده است.

وی با اشاره به گشایش اعتبارات برای ساماندهی سایت غار کتله خور ابراز کرد: سال گذشته 6 میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافت که بخشی از آن برای تأمین آب آشامیدنی هزینه شد و سال جاری نیز برای محوطه سازی و تأسیسات پیرامونی آن 8 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: 38 تابلو شامل راهنمای مراکز گردشگری و کیلومترسنج به دو زبان فارسی و انگلیسی تا سرانجام مهرماه در جهتهای گردشگری نصب می گردد ضمن اینکه بیلبوردهای اطلاع رسانی در جهت اتوبان تا غار کتله خور تقویت می گردد.

وی با اشاره به اینکه خلأ سرمایه گذاری در این منطقه بالا است ابراز کرد: در هیچ کجای جهان دولت کار هتلداری و مدیریت گردشگری را بر عهده ندارد اما باید زیرساختها برای ترغیب و جذب سرمایه گذار فراهم گردد.

رحمتی به تقویت مجموعه اماکن تاریخی شهر گرماب اشاره نمود و گفت: احیای قلعه باستانی مره از بناهای دوره سلجوقی در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران با انگیزه های مختلف جذب مناطق تاریخی یا جاذبه های دیگر می شوند ابراز کرد: باید در حاشیه سایتهای گردشگری مراکزی برای تفریح، اقامت، رستورانهای مناسب و سایر موارد پیش بینی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 440

به "8 میلیارد ریال اعتبار برای تأسیسات پیرامونی غار کتله خور اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 میلیارد ریال اعتبار برای تأسیسات پیرامونی غار کتله خور اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید