توصیه ای برای تقویت سیستم ایمنی

به گزارش کوه سفید، برای حفظ سلامت بدن و برخورداری از سیستم ایمنی قوی، مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده، حذف چربی های ترانس و کاهش مصرف نمک روزانه به کمتر از پنج گرم در روز و نیز محدود کردن مصرف قندهای آزاد یا اضافه توصیه می گردد.

توصیه ای برای تقویت سیستم ایمنی

به گزارش خبرنگاران، برای یاری به جلوگیری از افزایش وزن، ضروری است میزان کل چربی دریافتی به کمتر از 30 درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.

بعلاوه به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی، سکته، دیابت و بعضی انواع سرطان ها توصیه می گردد که مصرف چربی های اشباع شده موجود در گوشت چرب، کره، روغن نارگیل، خامه و پنیر به کمتر از 10 درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.

علاوه بر این، ضرورت دارد که چربی های ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده، فست فودها، میان وعده ها، غذاهای سرخ شده، پیتزا، کیک و مارگارین کمتر از یک درصد کل انرژی دریافتی را به خود اختصاص دهد و بهتر است با چربی های اشباع نشده موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، روغن زیتون، سویا، روغن آفتابگردان و ذرت جایگزین گردد.

می توان مصرف چربی را از روش های زیر کاهش داد:

- تغییر نحوه طبخ یکی از روش های موثر است. برای این منظور چربی گوشت را جدا نموده، از روغن نباتی (روغن گیاهی) به جای روغن حیوانی بهره ببرید و به جای سرخ کردن از روش های جوشاندن و بخارپز کردن بهره ببرید.

- اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده حاوی چربی ترانس

- محدود کردن مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی های اشباع شده

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1568

به "توصیه ای برای تقویت سیستم ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ای برای تقویت سیستم ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید