تولید قرصی با ماده موثره زغفران برای درمان اضطراب

به گزارش کوه سفید، یکی از شرکت های دانش بنیان پیروز به تولید ماده موثره کروسین (crocin) به عنوان مهمترین جزء فعال در زعفران شد و به گفته آنها مطالعات بالینی بر روی زعفران و کروسین نشان داده که این دارو تاثیرات درمانی بر افسردگی و اضطراب دارد.

تولید قرصی با ماده موثره زغفران برای درمان اضطراب

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، یکی از شرکت های دانش بنیان با انجام مطالعات بالینی مختلف بر روی زعفران و کروسین، خواص درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رساند و بر اساس یافته های به دست آمده قرص کروسینا را در کشور تولید کرد.

کروسین یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری است و در مطالعات بالینی اثرات شاخص درمانی کروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسیده است.

احمد مهاجری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کروسین از زعفران به دست می آید، اظهار کرد: این ماده اصلی ترین آنتی اکسیدانت زعفران به شمار می رود و بسیاری از خواص درمانی زعفران به این ماده نسبت داده می شود. از جمله این خواص می توان به اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون اشاره کرد.

مهاجری با تاکید بر اینکه مطالعات ما نشان می دهد که زعفران در درمان افسردگی و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است، خاطر نشان کرد: به دلیل خواص آنتی اکسیدانتی قوی، قرص کروسینا می تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد. مطالعات اولیه نشان دهنده اثربخشی کروسین در درمان بیماری های التهابی نظیر استئوآرتریت است. همچنین زعفران می تواند در درمان چاقی و در رژیم های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: مراحل کار به این شکل است که ماده اولیه دارو (کروسین) با خلوص بیشتر از 90 درصد در شرکت تولید می شود و برای تهیه قرص در اختیار یکی از شرکت های داروساز قرار گرفت.این محصول نمونه خارجی ندارد و برای نخستین بار است که قرص کروسینا تولید می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 747

به "تولید قرصی با ماده موثره زغفران برای درمان اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید قرصی با ماده موثره زغفران برای درمان اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید