رقابت برای دولت جدید ایتالیا وارد مرحله نهایی شد

به گزارش کوه سفید، رقابت برای حل و فصل بحران سیاسی ایتالیا وارد مرحله نهایی شده و رئیس جمهور این کشور با رهبران سیاسی مهم وارد تبادل نظر و مذاکره شده است.

رقابت برای دولت جدید ایتالیا وارد مرحله نهایی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با ایتالیا تور لحظه آخری همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اروپا به دقت تحولات ایتالیا را زیر نظر دارد، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور این کشور مذاکره و رایزنی با بازیگران سیاسی مهم و کلیدی را شروع نموده تا فرایند حل و فصل بحران سیاسی و تشکیل دولت جدید را تسریع کند.

نمایندگان احزاب اصلی ایتالیا شامل حزب پوپولیست جنبش 5 ستاره با رئیس جمهور ایتالیا ملاقات و تبادل نظر نموده اند. تشکیل دولت جدید ایتالیا در شرایط کنونی کاملا ضروری و حساس است چرا که این کشور با بحران بدهی و بانکی روبرو است و تشدید این بحران در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو می تواند سایر کشورهای اروپایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ایتالیا پس از استعفای متئو رنتسی نخست وزیر از سمتش وارد بحران سیاسی دیگری شده است. رنتسی پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از این سمت کناره گیری نموده است.

ماتارلا باید با حمایت مجلس یک نخست وزیر جدید را انتخاب کند تا دولت موقتی را تا زمان برگزاری انتخابات سراسری بعدی، تشکیل دهد. انتخابات آینده ایتالیا قرار است 2018 برگزار گردد ولی با توجه به بحران سیاسی فعلی ممکن است این انتخابات زودتر برگزار گردد.

امروز شنبه سومین روز رایزنی ها خواهد بود. قرار است رئیس جمهور ایتالیا دوشنبه تصمیم نهایی را اعلام کند.بعضی برآورد ها نشان می دهد که آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا از دولت ائتلافی بیشترین شانس را برای تشکیل دولت جدید خواهد داشت.پیر کارلو پادوان وزیر دارایی و پائولو جنتیلونی وزیر حارجه ایتالیا نیز از سایر گزینه های مطرح برای احراز این پست هستند.

موسسه رتبه بندی مودیز نیز در واکنش به تحولات سیاسی ایتالیا، رتبه اعتباری بدهی های این کشور را از باثبات به منفی کاهش داده است.بیشتر احزاب از جمله حزب دموکرات که بیشتر کرسی ها در مجلس را در اختیار دارد، از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت نموده اند.

ماتارلا از رنتسی خواسته است تا مسئولیت موقت دولت را بر عهده داشته باشد تا راهکاری برای خروج از بحران سیاسی این کشور پیدا گردد.ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 310

به "رقابت برای دولت جدید ایتالیا وارد مرحله نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت برای دولت جدید ایتالیا وارد مرحله نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید