قوی شدن استخوان و دندان ها با شیر بادام

به گزارش کوه سفید، مجله دلتا/ اگرچه شیر بادام لزوما تمام خواص غذایی بادام را در خود نگه نمی دارد، اما به طور قطع می تواند در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. علاوه بر ارائه چندین ماده مغذی مهم ، ممکن است با بعضی فواید سلامتی از جمله عملکرد بهبود یافته مغز تا افزایش سلامت استخوان و حتی فراتر از آن مرتبط باشد.

قوی شدن استخوان و دندان ها با شیر بادام

فواید سلامتی شیر بادام

پیشگیری یا مدیریت بعضی از سرطان ها

بعضی تحقیقات نشان می دهد که شیر بادام و اجزای تشکیل دهنده آن می تواند به طور بالقوه به پیشگیری از سرطان یاری کند. به دلیل وجود چربی های تک غیر اشباع، تغذیه با شیر بادام همچنین می تواند نقش مهمی در پبشگیری از سرطان آندومتر داشته باشد.

کاهش وزن

شیر بادام در هر وعده، کالری بسیار کمی دارد، و این باعث می گردد که یک افزودنی عالی برای رژیم کاهش وزن در نظر گرفته گردد. در مقایسه با شیر بز که هر وعده آن دارای 168 کالری است، شیر بادام در هر وعده به طور متوسط دارای 40 کالری است.

سلامت قلب

شیر بادام مملو از چربی های سالم از جمله چربی های تک حلقه ای و چند حلقه ای است. با جایگزین کردن چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود به جای چربی های غیر اشباع، می توانید به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی یاری کنید. این چربی ها همچنین نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلال خوشه ای به نام سندرم متابولیک ایفا می نمایند.

استحکام و قوی شدن دندان و استخوان

آیا شیر حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف نموده اید و نگران آسیب رسیدن به استخوان ها و دندان های خود هستید؟ نگران نباشید. اگر چه شیر بادام به اندازه شیر گاو دارای ویتامین D یا پروتئین نیست، اما شیر بادام منبع خوبی از کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که در حفظ سلامتی استخوان ها نقش مهم و اساسی دارند.

کند کردن فرایند آلزایمر

به طور خاص می توان گفت که ویتامین E نقش مهمی در کند کردن علائم بیماری آلزایمر و پیشگیری از بروز زوال شناختی در طول زمان ایفا می نماید. شیر بادام یک منبع عالی از این ماده مغذی مهم است و هر فنجان شیر بادام در حدود 50 درصد از کل مقدار روزانه ویتامین E را تامین می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 884

به "قوی شدن استخوان و دندان ها با شیر بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی شدن استخوان و دندان ها با شیر بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید