مرادی: به رستمی گفته بودم باید رکورد مجموع را ثبت کند، علی حسینی هم می خواست مانند رستمی تمرین کند

به گزارش کوه سفید، رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: به کیانوش رستمی و برادرش چه قبل و چه در حین مسابقات جهانی گفته بودیم باید رکورد مجموع را ثبت کند.

مرادی: به رستمی گفته بودم باید رکورد مجموع را ثبت کند، علی حسینی هم می خواست مانند رستمی تمرین کند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد حواشی به وجود آمده درباره احتمال حذف رستمی و علی حسینی از حضور در بازی های المپیک گفت: با توجه به این که رستمی در مسابقات جهانی نتوانست رکورد مجموع را ثبت کند هیچ امتیازی به دست نیاورد و تنها به دلیل شرکت در مسابقات و آزمایش دوپینگ امتیاز حضور برای او ثبت شد، اما امتیاز لازم را کسب نکرد.

وی ادامه داد: در این خصوص قوانین فدراسیون جهانی می گوید که وزنه برداران در شش ماهه دوم سال نیز باید در یک مسابقه حضور داشته باشند که رستمی درخواست شرکت در 2 تورنمنت را ارائه داد، با وجود این که زمان ثبت نام مسابقات سوئیس و سن مارینو به خاتمه رسیده بود، اما ما کوشش کردیم و درخواست خودمان را مطرح کردیم، اما میزبان مخالفت کرد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری توضیح داد: البته فدراسیون جهانی شرایط را فراهم کرد تا رستمی بتواند در مسابقات پرو وزنه بزند. تمام هزینه های آن نیز به همراه یک نفر همراه تقبل شده است و کاملا رایگان می تواند در این مسابقات شرکت کند. رستمی در حال حاضر نفر ششم ایران است و باید در رویداد های بعدی امتیازات لازم را کسب کند تا در بین نفرات اعزامی به المپیک قرار گیرد.

مرادی در پاسخ به این سوال که رستمی گفته نمی دانستم باید رکورد مجموع را هم در مسابقات جهانی ثبت کنم و اگر می دانستم این کار را انجام می دادم، گفت: هم قبل از مسابقات جهانی و هم در زمان برگزاری رقابت ها این موضوع را به خودش و برادرش گفتم که از وزنه های کم آغاز نمایند و تاکید کردم اول کسب سهمیه مهم است و سپس مدال و رکوردشکنی.

وی که در برنامه رکورد صحبت می کرد، درباره انتقاداتی که نسبت به عملکرد کادر فنی در دریافت وزنه ها برای وزنه برداران در مسابقات جهانی می گردد، گفت: درباره رکوردگیری و مسائل فنی برخواه باید شرح دهد، اما اگر دریافت وزنه ها نامناسب بود، قشقایی و دهدار نمی توانستند آن مدال های ارزشمند را به دست آورند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره ماجرای علی حسینی نیز گفت: شرایط جسمی وی به گونه ای بود که تمرینات را آنطور که مد نظر خودش و کادر فنی بود نمی توانست انجام دهد. نزدیک مسابقه هم می گفت: با همین روش تمرین من مدال گرفته ام و می خواهم همین طور ادامه دهم.

مرادی ادامه داد: همه می گویند رستمی باید در اختیار کادر فنی باشد، اما علی حسینی هم خواهان انجام تمرینات با روش خودش شده است که برای ما پذیرفته نبوده و نیست. من خواهان حضور او در رکوردگیری شدم که به خود علی حسینی نیز گفتم باید در رکوردگیری شرکت کند که این کار را انجام نداد. دادرس در تمرینات رکورد های خوبی داشت، هرچند نتوانست در مسابقات جهانی آن ها را تکرار کند در حالی که کوششش را کرد.

مرادی گفت: با توجه به اینکه علی حسینی درخواست حضور در مسابقات سوئیس را داشت ما هم این درخواست را برای او انجام دادیم، اما دیر شده بود. قرار است فردا جلسه با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشیم و راه چاره های لازم برای این موضوع را آنالیز کنیم.

مرادی خاطر نشان کرد: از سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و تشکر می کنم که در این مدت حمایت های خوبی را از وزنه برداری داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 83

به "مرادی: به رستمی گفته بودم باید رکورد مجموع را ثبت کند، علی حسینی هم می خواست مانند رستمی تمرین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرادی: به رستمی گفته بودم باید رکورد مجموع را ثبت کند، علی حسینی هم می خواست مانند رستمی تمرین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید