کلید حل مسائل جهانی از نگاه بورل

به گزارش کوه سفید، ایرنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه (6 تیر 1399) در سخنانی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد پذیرش منشور سازمان ملل متحد، چندجانبه گرایی، تعامل و همبستگی را تنها راه برون رفت از مسائل دنیا توصیف کرد.

کلید حل مسائل جهانی از نگاه بورل

جوسپ بورل در پیامی ویدیویی یادآور شد: 75 سال پیش منشور سازمان ملل متحد در سان فرانسیسکو به امضاء رسید و کشورهای دنیا پس از جنگ های فاجعه بار، دور هم جمع شده تا تعامل را در مقابل تقابل برگزینند.

وی گفت: داستان سازمان ملل متحد در این زمینه، به ماجرای اتحادیه اروپا بسیار شبیه است. بذر هر دو ما، گفت وگو، صلح، اتحاد و همبستگی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سپس مطرح کرد: در دنیای نامعلومی که زندگی می کنیم و در کنار چالش هایی که همه به آن مبتلا هستیم، منشور سازمان ملل متحد و روح آن، بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود؛ همه گیری ویروس کرونا بار دیگر نشان داد که تعامل و همبستگی تنها راه عبور از بحران است.

بورل با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا، ستون چند جانبه گرایی است و باقی خواند ماند، اضافه نمود: سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در زمینه ترویج حقوق بشر، حاکمیت قانون، ثبات و دمکراسی در دنیا به وسیله گفتمان و راه چاره های سیاسی، پیشرو هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان توضیح داد؛ ما و سازمان ملل متحد همکار هستیم و باور داریم که این مساله به سود هر دو طرف و دنیا است.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم مسائل اصلی دنیا را مقابله با ویروس کرونا، بی عدالتی های گسترده و تغییرات آب و هوایی دانست و راه برون رفت از آن را بازگشت به چندجانبه گرایی خواند.

گوترش با ایراد سخنانی، خواهان تقویت همکاری های چندجانبه شد و رویکرد دنیای را کلید اصلی مقابله با کرونا خواند.

وی اضافه نمود: ما قطعا باید با یکدیگر برای تصویرسازی مجدد دنیا مشترک خود، متحد شویم. ما به چند جانبه گرایی مؤثر احتیاج داریم که بتواند در صورت لزوم به عنوان ابزاری برای مدیریت دنیای عمل کند.

گوترش یادآور شد: سازمان ملل متحد، تاثیرگذاری خود را در واکنش به ویروس کرونا با ارسال 250 میلیون مورد وسایل محافظت شخصی به بیش از 130 کشور، حمایت از آموزش بچه ها و احتیاجهای خانواده ها اثبات نموده است.

گوترش و بورل در حالی بر تقویت همکاری های چندجانبه برای مقابله با ویروس کرونا تاکید می نماید که سازمان بهداشت دنیای روز پنجشنبه نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا، پس از کاهش محدودیت ها، هشدار داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 767

به "کلید حل مسائل جهانی از نگاه بورل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید حل مسائل جهانی از نگاه بورل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید