10 طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ، چروک، جوش و &amphellip

به گزارش کوه سفید، ماسک سفیده تخم مرغ یکی از برترین ماسک های زیبایی برای داشتن پوستی درخشان و شفاف است. معمولا در ماسک های زیبایی، از سفیده تخم مرغ برای جوانسازی، سفت کردن پوست، از بین بردن چین و چروک و از بین بردن لکه های پوستی و … استفاده می گردد. در این مقاله از در ، طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ به 10 روش و با مواد مختلف دیگر و مزایای استفاده برای انواع پوست را به شما آموزش خواهیم داد.

10 طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ، چروک، جوش و &amphellip

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

1- ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن کردن پوست

سفیده تخم مرغ به تنهایی یک ماسک بسیار مفید برای از بین بردن خطوط ریز و درشت پوست صورت و گردن است. از آنجایی که سفیده تخم مرغ، حاوی کلاژن و ویتامین A زیادی است، به یاری می نماید و جوش و آکنه ها را از بین می برد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

برای درست کردن این ماسک سفیده تخم مرغ برای صورت، سفیده و زرده یک تخم مرغ را جدا نموده و سفیده را با چنگال به خوبی به هم بزنید تا کف کند. سپس آن را روی پوست تمیز بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا جذب پوست گردد. بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

2- ماسک سفیده تخم مرغ و ماست برای لک صورت

از این ماسک برای تسکین پوست های ملتهب می توان استفاده کرد. به خاطر خواص آنتی باکتریال سفیده تخم مرغ، این ماسک می تواند چین و چروک پوست را کاهش دهد و با لایه برداری ملایم، آن را روشن کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای برطرف چین و چروک

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

عسل: 1 قاشق غذاخوری

ماست ساده و ارگانیک: 1 قاشق غذاخوری

آب خیار: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای لایه برداری و لک صورت

برای درست کردن این ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست، خیار را رنده نموده و آب آن را بگیرید. در یک کاسه، سفیده تخم مرغ، آب خیار، ماست و را با هم ترکیب کنید تا یکدست گردد. سپس آن را روی پوست خود بمالید و 16 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

3- ماسک سفیده تخم مرغ و جو دو سر برای سفت کردن پوست

ترکیب سفیده تخم مرغ و برای سفت کردن پوست بسیار مناسب است و می توان از آن به عنوان لایه بردار نیز یاری گرفت. از این و سفیده تخم مرغ برای انواع پوست ها، مخصوصا پوست های چرب استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

جو دوسر: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست

سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بزنید تا کف کند و از لختگی خارج گردد. سپس عسل و جو دو سر را به آن بیفزایید. این ماسک را روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید و 20 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

4- ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای روشن کردن پوست

از ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای پوست های چرب که مستعد آکنه یا دارای جای جوش هستند، استفاده می گردد. این ماسک می تواند پوست را سفت نموده و به روشن شدن آن یاری کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

آبلیموی تازه: نصف لیمو

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

آب لیمو و سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و با هم بزنید تا کف کند. سپس آن را روی پوست صورتتان بمالید و 10 دقیقه بعد، صورتتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد از خشک کردن پوست، یک ملایم یا کرم آبرسان روی پوستتان بمالید.

5- ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته برای بستن منافذ پوست

نشاسته ذرت آلودگی های داخل منافذ پوست را بیرون کشیده و آن را از بین می برد. ترکیب نشاسته ذرت و سفیده تخم مرغ برای تمیز کردن پوست و بستن منافذ باز بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

نشاسته ذرت: 2 قاشق چای خوری سرصاف

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ باز پوست

در یک کاسه، سفیده تخم مرغ و نشاسته را با هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی پوست بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد آن جذب پوست گردد. سپس پوست خود را بشویید و خشک کنید.

6- ماسک سفیده تخم مرغ و آلوئه ورا برای از بین بردن چروک

برای افزایش حالت ارتجاعی پوست و در نتیجه کاهش چروک های پوستی، این ماسک را می توانید بهره ببرید. آلوئه ورا یک محافظ عالی پوست در مقابل رادیکال های آزاد است و به شما پوستی لطیف هدیه خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

ژل آلوئه ورا: 1 قاشق چای خوری

روغن کرچک: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای چروک

در یک کاسه همه مواد را بریزید و با همزن آنها را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. سپس آن را روی پوست بمالید و 15 تا 20 دقیقه بعد، پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این ماسک سفیده تخم مرغ را 3 بار در هفته می توانید بهره ببرید.

7- ماسک سفیده تخم مرغ و آووکادو برای آفتاب سوختگی

و، یک داروی گیاهی برای مرطوب کردن پوست و از بین بردن آثار آفتاب سوختگی است. با سفیده تخم مرغ علاوه بر رطوبت رسانی و از بین بردن لکه های ناشی از آکنه و آفتاب سوختگی، به درخشندگی آن یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

آووکادو: 1/4 یک آووکادو

شیر: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و آووکادو

برای درست کردن این ماسک سفیده تخم مرغ، ابتدا آووکادو را با چنگال کاملا له کنید. سپس سفیده تخم مرغ را کاملا بزنید و آووکادو را به آن اضافه کنید. عسل و شیر را هم به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. این ماسک را روی پوستتان بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را بشویید.

8- ماسک سفیده تخم مرغ و هلو برای پاکسازی پوست

و سفیده تخم مرغ برای کسانی که پوست حساس یا ترکیبی دارند، مناسب است. این ماسک سفیده تخم مرغ با خواص ضد پیری و پاکسازی پوست، به درخشان شدن آن یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

هلو: 1 عدد

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

خامه: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای پاکسازی پوست

در یک کاسه، سفیده تخم مرغ را با خامه بزنید تا یکدست گردد. سپس هلوی رسیده را له کنید و به آن بیفزایید. این ترکیب را روی پوستتان بمالید و 15 دقیقه بعد با آن ولرم بشویید و خشک کنید.

9- ماسک سفیده تخم مرغ برای چاقی صورت

برای این که صورتتان به صورت طبیعی پر گردد، می توانید ماسک سفیده تخم مرغ و هویج را امتحان کنید. این ماسک سرشار از ویتامین آ است و علاوه بر شادابی پوست، به چاقی آن یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

آب هویج: 1 قاشق غذاخوری

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

برای درست کردن این ماسک، سفیده تخم مرغ را در یک کاسه به قدری بزنید تا از لختگی بیرون بیاید. سپس را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این ماسک سفیده تخم مرغ را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود استراحت بدهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

10- ماسک سفیده تخم مرغ و شکر برای بستن منافذ باز پوست

این ماسک سفیده تخم مرغ با از بین بردن سلول های مرده و فراوری سلول های نو به روشن شدن پوست یاری می نماید. بعلاوه باعث بسته شده منافذ باز پوست خواهد شد. می توانید پف زیر چشم و افتادگی و شل شدن پوست را نیز با این ماسک، به روش طبیعی درمان کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای پف زیر چشم

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

شکر: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای سفت شدن پوست

در یک کاسه سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند. سپس شکر را با آن مخلوط کنید و هم بزنید. این ماسک را روی پوستتان بمالید و به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا روی پوستتان خشک گردد. سپس آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

سوالات متداول

ماسک سفیده تخم مرغ را چند بار در هفته استفاده کنیم؟

از ماسک های سفیده تخم مرغ بسته به نوعی که دارند می توانید 2 تا 3 بار در هفته بهره ببرید. معمولا این ماسک ها بعد از چند هفته تا چند ماه کاملا تاثیر خود را روی پوست نشان می دهند.

ماسک سفید تخم مرغ برای چه پوست هایی خوب است؟

از ماسک سفیده تخم مرغ برای انواع پوست ها، از پوست چرب گرفته تا پوست مختلط، نرمال، حساس و خشک می توانید بهره ببرید. اما در صورتی که هر گونه حساسیت روی پوست خود مشاهده کردید، استفاده از آن را متوقف کنید.

منبع: stylecraze

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1848

به "10 طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ، چروک، جوش و &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ، چروک، جوش و &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید